مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

مهمترین اخبار ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور

مهمترین اخبار ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور

عاشورا سند حقانیت اسلام، امر به معروف داروی درمان همه دردها، راهپیمایی و صدور بیانیه ضابطین امر به معروف و نهی از منکر، جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر به معروف و نهی و … از مهمترین اخبار ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور در ۲۴ ساعت گذشته است.

امام جمعه ایلام : امر به معروف مهمترین هدف قیام عاشورا بود
امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح بنیاد جامعه اسلامی از مهم ترین اهداف قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در برابر لشکر ظلم و زور بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ارزش گریزی و انحطاط فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر (ص) گفت : امام حسین (ع) با قیام جاودانه خویش توانست ارزش های دینی را در جامعه برپا کرده و مسیر حق و حقانیت را به مردم نشان دهد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود : خدا محوری در زندگی فردی و اجتماعی ، حاکمیت رهبری الهی در جامعه ، عدالت گرایی و ظلم ستیزی و عزت طلبی از مهم ترین اهدافی بود که امام حسین (ع) به خاطر آن از جان خویش و عزیزانش گذشت.
امام جمعه ایلام با اشاره به جلوگیری از ورود بدعت ها و خرافات در مراسم عزداری سرور و سالار شهیدان گفت : محتوای مداحی ، نوحه خوانی و سخنرانی ها در اینچنین مراسمی باید به گونه ای باشد که اهداف قیام عاشورا برای نسل جوان تبیین شود و با روح بزرگ امام حسین (ع) همخوانی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به حماسه پرشور حضور مردم در مراسم سیزده آبان گفت : این حضور آگاهانه و حماسی خواب دشمنان را آَشفته کرد و نشان داد مردم ما همچنان با خوی استکباری و ظالمانه آمریکا مخالف هستند.
……………………………..

امام جمعه بیجار:
عاشورا سند حقانیت اسلام است
امام جمعه بیجار عاشورا را سند حقانیت اسلام عنوان کرد و گفت: پیام عاشورا و هدف نهضت امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت‌الاسلام علی مرادی در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه این هفته در حسینیه بیجار ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: عاشورا پیام ایستادگی مسلمین در برابر ظلم و نابرابری‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی اولین درس عاشورا را حفظ دین و فداکاری در راه قرآن بیان و تصریح کرد: ایستادگی در برابر خواسته‌های ظالمانه دشمنان نخستین درس عاشورای حسینی بود.
به گفته مرادی، قیام کنونی ملت‌ها در برابر ظلم نشأت گرفته از قیام کربلا و درس از نهضت امام حسین(ع) است.
خطیب جمعه بیجار در ادامه بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری تأکید کرد و گفت: آموختن درس آزادگی و آزادمردی از نهضت امام حسین(ع) و برگزاری مراسم‌های سوگواری ایام محرم از وظایف تمامی مسلمین و شیعیان است.
وی برگزاری چنین مراسم‌های مذهبی و زنده نگه‌داشتن اهداف و یاد امام حسین(ع) را خاری در چشم دشمنان اسلام عنوان کرد.
مرادی از قیام عاشورا به عنوان احیا کننده دین اسلام و ایستادگی مسلمین در برابر ظلم یاد کرد.
امام جمعه بیجار بر سرلوحه قراردادن اهداف و تفکر و سیره امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) تنها با گریستن و عزاداری میسر نمی‌شود بلکه باید با سرلوحه قراردادن زندگانی آن امام بزرگ یاد و نام کربلا را زنده نگه داشت.
مرادی کربلا را میدان رویارویی حق علیه باطل بیان کرد و افزود: امروز با درس از واقعه کربلا می‌توان در تمامی میادین حق علیه باطل ایستادگی کرد.
احیا امر به معروف و نهی از منکر ضامن هدایت و بقا جامعه اسلامی
امام جمعه بیجار در ادامه خطبه‌ها با تأکید بر احیای امر به معروف در جامعه، احیای این فریضه الهی را ضامن هدایت و بقای جامعه اسلامی بیان کرد.
وی به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر خود باید آراسته به اخلاق و مستلزم به قوانین شرعی باشند تا احتمال تاثیر این فریضه بیشتر شود.
مرادی بر اهمیت امر به معروف و احیای آن در جامعه تأکید و بیان کرد: ترویج این فریضه الهی در جامعه موجبات سعادت فردی و اجتماعی را فراهم می‌کند.
وی در پایان با بیان اینکه احیای امر به معروف وظیفه همگانی است خاطرنشان کرد: اجرایی نشدن این فریضه الهی موجبات گمراهی و فساد در جامعه خواهد شد و احیای آن سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت.
…………………………………….

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور؛
یکی از خروجی های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: باید نسبت به امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک فربضه واجب پایبند باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرف خوانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، ظهر امروز (۱۷ آبان) در جمع خبرنگاران گفت: امروز مظلومیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا در کل جهان پیام رسانی شده است و حرکات جدیدی در رگ های شعیه گسترش یافته است.
وی با اشاره به مراسم شیر خوارگان حسینی، افزود: امروز حضور مادران به همراه طفل شیر خوار خود در همایش به جهانیان اعلام خواهند کرد که کودکان خود را نذر امام زمان (عج) کردند و پایبند به ولایت وامامت هستند و ما باید از این حرکت ها درس بیاموزیم.

حجت الاسلام شرف خوانی اظهارداشت: یکی از آموزه های این همایش حسینی کردن فرزندان است که باید خانواده ها تلاش کنند تا سبک زندگی خود را برمبنای سبک زندگی حسینی قرار دهند.

وی، اصرار بر گناه و نداشتن شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) را باعث ایستادگی در مقابل آن امام همام دانست و گفت: کسانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادگی کردند مسلمان و قرآن خوان بودند اما معرفت آنان نسبت به امام کم بوده نسبت به گناه اصرار داشتند و امام را به شهادت رساندند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره برخی از خرافه ها، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ سازی هایی که صورت گرفته است این خرافه ها از بین رفته است اما در برخی از عزاداری ها آسیب هایی وجود دارد که ضرورت دارد با اقدام فرهنگی آن را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: باید عزاداری ها در شان اهل بیت(ع) با استانداردهای اسلامی و دینی و شرعی در جامعه به صورت الگو ترویج شود و سازمان ها، از این مجالس حمایت گسترده انجام دهند.

حجت الاسلام شرف خوانی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف نبود، تصریح کرد: حفظ دین پیامبراسلام (ص) و اصلاح جامعه مسلمین یکی از اهداف بود که امر به معروف روش و ابزار امام بود.

وی اظهارداشت: یکی از خروجی های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و در کنار نماز و روزه قرار دارد و با توجه به اینکه نباید این واجب فراموش شود اما امروز یک واجب فراموش شده است و اختصاص به حاکمیت و نهاد ها ندارد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: باید نسبت به امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب پایبند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نهادها و حاکمیت برای فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند و این امر باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

……………………………..

فلسفه قیام عاشورا اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فلسفه و چرایی قیام عاشورا اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت: ماه محرم ماه ایثار، شهادت، از خودگذشتگی، پایداری، صبر، بردباری و ماه گذشتن از بهترین سرمایه‌های موجود انسان است که با هیچ یک از ماه‌های سال قابل قیاس نیست.
وی با اشاره به هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه‌ها به عنوان یکی از واجبات به شمار می‌رود به طوری که در بیش از ۳۰۰ آیه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن‌ها اشاره شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم عاشورا، توجه به بحث تربیتی و چگونه زیستن است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این درحالی است که باید قدردان وجود نعمت محبت اهل بیت(ع) در این سرزمین باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) را صرفاً به معنای عزاداری برای دردانه امام حسین(ع) ندانست و ادامه داد: این مراسم زمینه‌ای برای برقراری پیوند عمیق‌تر با آرمان‌ها و ارزش‌های عاشورایی است.
آیت الله محمدی ابراز کرد: امام حسین (ع) در روز عاشوراء با در دست داشتن حضرت علی اصغر (ع) به عنوان کوچکترین سرباز خود در واقعه کربلا نشان داد که حضرت علی اضغر(ع) هیچ گناهی ندارد و امام حسین(ع) حاضر است برای بقای دین از این طفل شش ماهه بگذرد و با شهادت آن، دشمن برای همیشه رسوا شود.
وی بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش هایی است که با فرهنگ عاشورایی و قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و ستم عجین شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
متولیان آیین عزاداری از سخنرانان برجسته استفاده کنند
وی خاطرنشان کرد: متولیان آیین عزاداری با استفاده از سخنرانان و مبلغان دینی برجسته و بهره گیری از حضور جوانان روح قیام امام حسین (ع) را به جان های تشنه آنها منتقل کنند.
آیت الله محمدی افزود: آمریکا و هم پیمانانش برای زورگویی و تجاوز به دیگر کشورها قوانین جهانی را به نفع خود تغییر می دهند که این امر موجب به وجود آمدن نا امنی در دنیا شده است.
وی در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار همدان گفت: محمد ناصر نیکبخت فردی با تجربه است که سالهای زیادی در پست های مدیریتی مشغول به خدمت بوده و امیدواریم با تلاش های وی شاهد توسعه بیش از پیش شهر همدان باشیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان همچنین با تقدیر از استاندار سابق همدان تصریح کرد: علی محمد آزاد با سابقه درخشان در پست های مدیریتی در یک سال و نیم گذشته خدمات شایانی به شهر همدان داشته است.
………………………..

امام جمعه چالوس:
هدف نهضت امام حسین(ع) امر به معروف بود که باید برای مردم تبیین شود
امام جمعه چالوس خواستار تبیین اهداف نهضت امام حسین(ع) در ماه محرم برای عاشقان آن حضرت شد.
حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چالوس گفت: یکی از اهداف نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که امروز باید در دستور کار مبلغان دینی و حتی هیئت‌های مذهبی باشد.
وی ادامه داد: احیای امر به معروف همان احیای سنت‌های خوب و برنامه‌های صحیح در عزاداری است که از جمله آن نماز ظهر عاشورا است.
راشدی بیان داشت: دو سالی است که نماز ظهر عاشورا با حضور همه هیئت‌های عزاداری در شهر چالوس برگزار می‌شود و ضروری شد در سال‌جاری نیز با هماهنگی و همراهی هیئت‌ها و مردم نماز ظهر عاشورا باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
خطیب نماز جمعه چالوس با تسلیت در گذشت عسکراولادی از یاران صدیق امام و انقلاب گفت: عسکراولادی از یاران با وفای امام و رهبری بودند که در طول سال‌های انقلاب هیچ وقت از مسیر اعتدال خارج نشده و در موقعیت‌های مختلف خدمات صادقانه داشته است.
راشدی نوری اظهار داشت: مردم راهپیمایی باشکوهی در روز ۱۳ آبان به نمایش گذاشتند و به دنیا ثابت کردند که مرگ بر آمریکا شعار اصلی مردم ایران به شمار می‌رود.
…………………………

داروی درمان همه دردها مسئله امر به معروف و نهی از منکر است
تنها دارویی که درمان همه دردها است، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است و باید معنای صحیح آن را بدانیم و خود به آنچه در این باره می‌دانیم، عمل کنیم.
آیت‌الله سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی(ع) با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و عمل به واجبات و اجتناب از گناهان گفت: فرا رسیدن ماه عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) را به شما عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با حضور در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حداکثر بهره را از این مجالس ببرید.
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) می‌فرماید، علم و دانش ریشه شناخت و آگاهی است و ما اگر بخواهیم با مسائل مختلف آشنایی پیدا کنیم و شناخت برای ما حاصل شود، فقط از راه کسب علم و دانش این امر میسر است.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی عقل و خرد است که ما به دلیل داشتن عقل به عنوان اشرف مخلوقات هستیم و حتی بر فرشتگان برتری داریم.
وی بیان کرد: خداوند غرایزی مانند غریزه جنسی، خودخواهی، خودبینی، خشم و غضب و … را در وجود ما به ودیعه گذاشته است، لذا اگر انسان بتواند بر نفس اماره تسلط یابد و از عقل پیروی کند و آنچه را که شرع مقدس برایش مقرر داشته مورد عمل درآورد، این انسان اشرف مخلوقات می‌شود.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: انسان که قابلیت اشرف مخلوقات بودن را دارد، ممکن است به علت جهالت و غلبه شهوات از پست‌ترین موجودات عالم خلقت قرار بگیرد.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد: علم و دانش مسئله بسیار مهمی است، تمام عزت جوامع بشری به واسطه علم و دانشی است که فرا گرفته‌اند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه‌ها و ایجاد مشکلات فراوان برای ملت ایران توانسته‌ایم، گام‌های بلندی در رابطه با کسب انواع علوم و فناوری‌ها بردارد.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع اشاره فرمودند که ما در بین کشورهای منطقه در علم و دانش پیشرفت کرده‌ایم، اما هنوز با دنیای علم و دانش فاصله زیادی داریم و ایران اسلامی خود را به قله‌های علم و معرفت می‌رساند.
آیت‌الله جعفری با اشاره به این سخن سیدالشهدا(ع) مبنی بر اینکه اگر کسی تجربه بیندوزد، تجارب عقل انسان را بالا می‌برد، ابراز کرد: تجربه‌ها سبب افزایش عقل و خرد انسان‌ها است.
وی گفت: امام حسین(ع) می‌فرماید، هر کس دوستت دارد، ممکن است تو را از کارهای غلط، لرزش‌ها و اشتباهات نهی کند و کسی که دشمنت است از تو با وجود عیب‌هایی که داری، تعریف می‌کند و عقل، دین، ادب، حیا و شرم و حسن خلق از جمله خصلت‌های برگزیده انسان است.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: تنها دارویی که درمان همه دردها است، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است و باید معنای صحیح آن را بدانیم و خود به آنچه در این باره می‌دانیم، عمل کنیم.
وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر به زد و خورد نباید منتهی شود و اگر لازم باشد، شخصی دستگیر و تنبیه شود مربوط به قوای مختلف کشور است.
آیت‌الله جعفری افزود: ما اگر با مردم درست صحبت کنیم، امر به معروف و نهی از منکر است و این امر تمام مشکلات را برطرف می‌کند، اما ما در این زمینه غفلت داریم.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: ائمه جماعت، روحانیان، خطبا و وعاظ باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند و آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا مردم به وظیفه خود در این رابطه آشنا شوند.
آیت‌الله جعفری خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد، جامعه به سوی تباهی پیش می‌رود و ارزش‌ها نابود می‌شود.
…………………………………………

فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود
امام جمعه آبادان به هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین مبین اسلام است و باید در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلامˈ علی ابراهیمی پورˈ در خطبه های نماز جمعه در مصلای ثامن الائمه (ع) آبادان افزود: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر نباید کم توجهی شود و کسانی که امر به معروف و نهی از منکر کنند در دنبا و آخرت رستگار می شوند.
وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اعمال انبیاء، اوصیا و امامان است.
وی به هدف عالی سید شهدا (ع) در قیام کربلا سال ۶۱ هجری قمری اشاره کرد و گفت: حضرت امام حسین (ع) برای اصلاح امت اسلام و امر به معروف و نهی از منکر در راه خدا شهید شدند.
امام جمعه آبادان به آغاز ماه محرم و دهه عاشورا اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت های محرم و بویژه دهه عاشورا برای تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه و حفط قیام کربلا و اسلام استفاده کرد.
وی به وجود کثرت ایستگاه های صلواتی در آبادان اشاره کرد و گفت: ایجاد این ایستگاه ها کار بسیار خوب است ولی نباید با برپا داشتن آنها مساجد ، حسینیه ها، تکایا و هیات های مذهبی خلوت شود لذا باید ایستگاههای صلواتی در کنار مساجد ، حسینیه ها و تکایا برای عزاداران و سوگواران برپا شود.
………………………………….

راهپیمایی و صدور بیانیه ضابطین امر به معروف و نهی از منکر در دهدشت
جمعی از ضابطین امر به معروف و نهی از منکر ضمن راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای خواستار اهتمام مسئولان در اجرای این فریضه اساسی شدند.
با توجه به نام‌گذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر، عصر امروز جمعی از ضابطین و آمرین به معروف و ناهیان از منکر دهدشت، ضمن راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای خواستار توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شدند.

در این بیانیه آمده است:بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله (ع)، اَشـهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاهَ وَآتَیتَ الزَّکاه وَاَمَرتَ بـاُلمِعروف ِوَنَهَیتَ عـَنِ المُنکر
سلام و صلوات حق تعالی به روح مطهر سید و سالار شهیدان، بزرگ پرچمدار دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر،امام احرار و آزادگان،قبله دردمندان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و همچنین سلام و صلوات بر اولاد و اصحاب با وفایش
محرم یادآور ایثار و فداکاری و از خود گذشتن تا به خدا رسیدن و احیاء ارزش‌های اسلامی است. محرم بهار حسینی و روح دوباره بخشیدن به امر به معروف و نهی از منکر است.
امروز ما ضابطین امر به معروف و نهی از منکر با امام خویش تجدید پیمان می‌کنیم و لبیک گویان به ندای حق‌طلبی حسین‌بن علی(ع) فریاد خود را سر می‌دهیم.
*اهداف والا و مقدس امام راحل(ره) در تأسیس حکومت اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در اعتلای جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی بویژه در مورد امر به معروف و نهی از منکر و تأکید مراجع عظام خواست مردم سرافراز و شهید پرور بوده و از مسؤلان نظام می‌خواهیم در این راه تمام سعی و توان خود را به کار گیرند.
*دژخیمان اهریمن صفت و فرمان‌بران سفیر ابلیس برای خاموش کردن نور حق، هرگز دست از نیرنگ و فریب برنخواهند داشت؛ما با بصیرت عاشورایی به پیروی از امام آزادگان جهان هرگز زیر بار ذلت و ستم نخواهیم رفت.
*از علمای اعلام، ائمه محترم جمعه و جماعات و روحانیت دلسوز اسلام و انقلاب اسلامی انتظار داریم برای تقویت نظارت همگانی، آموزش و ترویج تذکر لسانی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
*نخبگان و فرهیختگان با تکیه بر توان و بنیه علمی خویش با نهضت فراگیر، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همراه شده و نقش و وظیفه اساسی خود را ایفا نمایند.
*دستگاه‌های اجرایی با حمایت از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر زمینه فعالیت گسترده آنان را فراهم نموده و از شوراها می‌خواهیم با عزم و همت عالی برای صیانت از ارزش‌های دینی بکوشند.
*نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با رأی ملت انتخاب شده‌اند به خواست و اراده مردم توجه کرده و از اجرایی نمودن اصل هشتم قانون اساسی اهتمام نمایند.
* ما مردم دهدشت از مسئولان انتظار داریم برای گسترش انتقاد و نقد پذیری پیشگام بوده و برای همگانی شدن آن اقدام نمایند.
* تعرض و بی‌حرمتی به آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی برخی افراد نابخرد و کوردل، با احکام و قوانین سازگار نبوده و از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌خواهیم در چارچوب قوانین و مقررات،خود را موظف به حمایت قضائی از آمران و ناهیان بدانند.
در پایان ضمن تشکر از مواضع دولت جدید در مورد تأکید بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با دعوت از مردم اخلاق‌مدار به رعایت احکام شرع و قوانین از مسئولان اجرایی ،انتظامی و قضائی می‌خواهیم از سرزنش‌های دیگران نهراسیده و به وظایف خود عمل نمایند.
……………………………..

امام جمعه رشت : فلسفه قیام عاشورا احیای دین بود
امام جمعه رشت گفت : فلسفه قیام عاشورا احیای دین بود و عزاداری های ما باید در شان سیدالشهدا باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه رشت به تبیین اهداف و نتایج قیام امام حسین (ع)در کربلا پرداخت و گفت : احیای دین و اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر شالوده نهضت سیدالشهدا را تشکیل می داد و شیعیان راستین ابا عبدالله الحسین باید عزاداریها را متناسب با شان اهل بیت برپا کنند .
آیت الله قربانی تعقل و بصیرت را از ویژگی های بارز دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) برشمرد و افزود: عزاداریهای محرم نیز باید پرمحتوا، واقع گرا و درس آموز باشند تا زمینه تجلی پیام عاشورا را در عصر حاضر مهیا کنند .
امام جمعه رشت همچنین بر ضرورت اقامه هماهنگ نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف گیلان تاکیدکرد و افزود : عزاداریها نباید این فریضه الهی را تحت شعاع قرار دهد چرا که امام حسین نیز حماسه ی کربلا را برای احیای ارزشهای الهی خلق کرد .
……………………………..

امام جمعه کاشان:
فریضه امر به معروف در جامعه به فراموشی سپرده شده است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یکی از پیام های عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این فریضه الهی در جامعه به فراموشی سپرده شده است.
آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ در خطبه های نمازجمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهر افزود: جایگاه این فریضه الهی در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت.
وی تبعیت کامل از اهل بیت (ع) ، معرفت شناسی، پایداری و ثبات قدم به ولایتمداری، اهتمام به نماز و انس با قرآن و اعلام موضع مخالف با کسانی که مسیر ولایت را منحرف کردند را از پیام های عاشورا و واقعه کربلا دانست.
وی همچنین افزود: براساس اسناد و مدارک آشکار، دولت انگلیس در نهضت مشروطه و کودتای ۲۸ مرداد به ایران خیانت کرده و اعترافات دو روز پیش وزیر اسبق انگلیس در گفت و گو با بی بی سی در این خصوص که انگلیس و آمریکا به ایران ظلم کرده اند، موید آن است.
………………………….

حجت الاسلام مظفری:
تذکر لسانی باید بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تذکر لسانی را اولین مرتبه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بر عمل به آن تاکید کرد.
حجت الاسلام علی مظفری ظهر پنج شنبه در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه که در هتل گلایول برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در میان تمام اقشار نهادینه شده و همایش ها و کارهای زیادی در این خصوص انجام می گیرد، اما باید دید که این اقدامات و برنامه ها تا چه حدی کارآمد و موثر بوده است.
وی افزود: علی رغم اینکه عموم مردم می دانند فریضه امر به معروف ونهی از منکر امری واجب است اما متاسفانه اثر عملی از آن در جامعه شاهد نیستیم و واقعیت ها، بی توجهی روز افزون به این مسئله را نشان می دهد.
مظفری با اشاره به اینکه ممکن است شیوه های به کار برده شده در بحث امر به معروف و نهی از منکر صحیح نباشد، خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در بحث امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند باید بدانند که چگونه عمل می کنند و صدا وسیما واصحاب رسانه نیز باید تعداد برنامه های خود را افزایش دهند.
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه نیز در این گردهمایی اظهار داشت: باید از تمام کسانی که تا کنون در خصوص بحث امر به معروف و نهی از منکر اقدامات و برنامه هایی انجام واجرا کرده اند تشکر وقدردانی شود، اما آنچه که مسلم است هنوز فاصله زیادی با نتیجه دلخواه داریم و باید جنبه های ایجابی کار را بیشتر مورد نظر قرار دهیم.
سردار کریم کشوری افزود: برای رسیدن به نتایج مطلوب باید جنبه های پیشگیرانه را مورد توجه قرار داده و آن در پیش بگیریم و همچنین علاوه بر اقدامات دولتی و سازمانی باید به سمت اقدامات ایجابی برویم که آموزش مردم یک راه خوب در این زمینه است.
وی یادآور شد: در نیروی انظامی رویکردی به نام رویکرد جامعه محوری وجود دارد که بر نقش مردم در کمک و همراهی با نیروی انتظامی تاکید می کند، لذا باید چهار چوبی را مشخص و با اجرای برنامه های آموزشی در جهت آگاهی بیشتر مردم اقدام کنیم.
………………………………………

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:
مهم‌ترین معروف عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت است
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: مهم‌ترین معروف توجه به بندگی و عبودیت خداوند و امر به اجتناب از طاغوت است.
حجت‌الاسلام مجتبی اخوان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با توجه به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در ابتدای هر امر باید تعریفی از معروف و منکر داشته باشیم، معروف یعنی شناخته شده و منکر یعنی ناشناخته، معروف یعنی عملی که دین اسلام آن را به رسمیت می‌شناسد؛ همه واجبات و مستحبات معروف است و محرمات و گناهان منکرند.
وی به سوره مبارک آل عمران آیه ۱۱۰ اشاره کرد که می‌فرماید: «شما بهترین امت هستید، چنانچه به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشید».
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در آیه ۱۰۴ سوره آل عمران آمده است که همواره باید عده‌ای در جامعه به امر به معروف و نهی از منکر توجه بیشتری داشته باشند.
اخوان اضافه کرد: مهم‌ترین معروف توجه به بندگی و عبودیت خداوند و امر به اجتناب از طاغوت است.
وی با اشاره به دعای جوشن کبیر، عنوان کرد: دو نام از اسامی خداوند در این دعا آمر و ناهی است.
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان روایتی از امام علی (ع)، بیان داشت: اگر بخواهیم شریعت زنده بماند، امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود در جامعه باید اقامه شود.
اخوان در ادامه با ذکر کردن حدیثی از رسول مکرم (ص) که می‌فرماید: «کسی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا و رسول خدا در روی زمین است».
وی ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری است و چون همه انسان‌ها دارای فطرت الهی هستند، بنابراین همه به امر به معروف و نهی از منکر علاقمند هستند.
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تأکید کرد: در صورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برکات و نعمت‌های معنوی، اجتماعی و حتی مادی نصیب مسلمانان می‌شود از جمله نعمت‌های معنوی این است که کسی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند از قهر خداوند نجات می‌یابد و حلال شدن کسب‌ها و آبادانی سرزمین‌ها از نعمت‌ها و برکات مادی امر به معروف و نهی از منکر است.
اخوان خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسان‌ها در امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است، در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه‌سازی شود و موانع برطرف شود و از شیوه‌های صحیح، نوین و هنری استفاده شود.
وی اذعان داشت: در امر به معروف و نهی از منکر باید از شیوه‌های قرآنی بهره گرفت و از هرگونه خشونت و افعال صلب گونه در این راه پرهیز شود.
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند خودش باید عامل به معروف باشد.
اخوان افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای چهار معاونت، تشکیلات، ادارات، سازمان‌های اجرایی و معاونت فرهنگی است و پیگیری تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها از وظایف اصلی این ستاد است.
…………………………………..

همایش قانون مداری در دامغان برگزار شد
همایش قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان بعد از ظهر چهارشنبه در همایش قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر که با حضور بیش از یکصد نفر از کارکنان ادارات شهرستان دامغان در حسینیه شهدای سپاه ناحیه این شهر برگزار شد، به نقش و جایگاه قانون و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی و اسلامی پرداخت و افزود: امام حسین (ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر بود و همه ما باید با تاسی و پیروی از آن حضرت بتوانیم این فریضه مهم را در جامعه دینی و اسلامی جاری و ساری کنیم.
محمدعلی امیری توصیه و پندهای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) را در بحث امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد و افزود: اجرای درست قانون در جامعه دینی و اسلامی نوعی امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه همگانی است.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در زمینه احترام به قانون در جامعه اظهار داشت: امام (ره) بر اجرای درست قانون در جامعه تاکید داشتند و خلاف قانون را خلاف شرع می دانستند و تاکید فراوان داشتند که امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه دینی و اسلامی به خوبی اجرا شود.
وی تصریح کرد: بنا بر فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه خاصی برخوردار است و ما نیز وظیفه داریم راه، سیره و روش آن حضرت را در احیا هر چه بهتر این فریضه مهم در جامعه پیاده کنیم. امیری گفت: یکی از نکاتی که در ایام عزاداری امام حسین(ع) باید همه ما به آن توجه کنیم شیوه درست عزاداری کردن است که مطابق با دستورات دینی و اسلامی باشد.
امر به معروف و نهی از منکر فرشته نجات از شر شیطان است فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دامغان نیز در این همایش امر به معروف و نهی از منکر را فرشته نجات انسان از شر شیطان دانست و گفت: خانواده امام حسین(ع) در اجرای فریضه مقدس و با ارزش امر به معروف و نهی از منکر نقش مهم و اساسی داشتند و ما باید راه ایشان که الگوی خوبی برای ما است ادامه دهیم.
سرهنگ پاسدار سید محمدرضا حسینی یادآور شد: باید در قبال اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی با جدیت عمل و کوتاهی نکنیم. وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح پایگاه های مقاومت بسیج سپاه ناحیه دامغان خبر داد.
توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی است رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز دیگر سخنران این همایش بود که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای شرعی ذکر کرد و اظهار داشت: توجه به این فریضه مهم باید به عنوان یک فریضه شرعی مورد توجه همگان قرار گیرد. حجت الاسلام مصطفی تقوی افزود: امر به معروف و نهی از منکر رکن رکین دین و ضامن اجرای دستورات دینی و بقا آن است و لذا در اسلام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و همه مسلمانان و آحاد جامعه در برابر این فریضه بزرگ مسئولیت دارند. وی خاطرنشان ساخت: مهمترین موضوع و مساله در ایام محرم و صفر که باید به آن به دقت توجه شود اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
تقوی گفت: همه ما باید بکوشیم با اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم جلوی هر گونه خرافه گرایی را در ایام محرم بگیریم و از این طریق به اجرای درست این فریضه مقدس و با ارزش کمک کنیم.
به گزارش دامغان نیوزهمایش قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر از سوی سپاه ناحیه دامغان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدلله الحسین (ع) و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
…………………………………………..

محکومیت بی حرمتی به امر کنندگان به معروف
راهپیمایی برای تجدید میثاق با اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر بعد از نماز جمعه در سراسر استان برپا شد.
نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه با شعار «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» و «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» به عنوان بزرگ ترین مظاهر منکر در جهان، با امام حسین(ع) اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر تجدید میثاق کردند.
این مراسم در مرکز استان با حضور استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه، جمعی از مسئولان و آحاد مردم از مسجد امام حسین(ع) تا میدان قدس برگزار شد.
در پایان این مراسم قطع نامه ای ۹ ماده ای خوانده شد و شرکت کنندگان در این مراسم با شعارهای «ا…اکبر، خامنه ای رهبر» مفاد آن را تایید کردند.
در بخشی از این قطع نامه، از دستگاه های اجرایی خواسته شده است در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر برای گسترده شدن این فعالیت تلاش کنند.
حاضران همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار دادند و با محکومیت بی حرمتی به آمران به معروف تقاضای برخورد با قانون شکنان را داشتند.
………………………………..

امر به معروف و نهی از منکر باید مبتنی بر اقتدار باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرمایشات امام راحل(ره) درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان خط ساز بوده است.
حجت الاسلام علم الهدی خاطرنشان کرد: بر مبنای فرمایشات امام راحل(ره) امر به معروف و نهی از منکر باید مبتنی بر اقتدار بوده و در سایه اقتدار انجام شود.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: متاسفانه برخی از عزیزان مسئول مطلب را برعکس متوجه شده و انجام می‌دهند، در مقابل بدحجابی که امری اجتناب‌ناپذیر است اول علما، حوزه علمیه و فضلا وارد می‌شوند وبعد از آن نیروی انتظامی، این در حالی است که امام راحل(ره) می‌فرماید در امر به معروف و نهی از منکر باید با اقتدار جلو رفت.
علم‌الهدی تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر فریضه‌ای عرضی بوده نه طولی، امر به معروف فریضه‌ای واجب است منتهی اینکه هر انسانی به اندازه گستره و توان و قدرتش باید برای این امر واجب تلاش کند.
خطیب جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: برای مثال یک صاحب رسانه به اندازه رسانه خودش برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید کار کند و همچنین قدرتهای نظامی و انتظامی نیز باید در حوزه قطور مقتدرانه خود این فریضه را به جای آورند.
اثرگذاری بی‌حجابی یک ناهنجاری اجتماعی است
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما بی‌حجابی را به عنوان منکر اعلام می‌کنیم و البته باید گفت که منکر ویژه بی‌حجابی نبوده و بسیاری ازمنکرات دیگر در زندگی وجود دارد اما مسئله این است که بی‌حجابی مقابله با خدا و جامعه دینی بوده و مسئله بی‌حجابی و اثرگذاری آن در جامعه یک ناهنجاری اجتماعی است، مسئله بی‌حجابی یک ناهنجاری و گناه بوده ولی از جامعه و علما آتش زدن جوانان این جامعه است.
ضرورت ورود دستگاه‌های انتظامی در مقابله با بی‌حجابی
علم‌الهدی گفت: از نظر گناه نکردن در جامعه علما و فضای حوزه علمیه باید مردم را آموزش داده و به خدا نزدیکتر کنند، درباره مسئله بی‌حجابی که این ناهنجاری را به همراه دارد باید نظام مقتدر ما مقتدرانه‌تر از آن جلوگیری کرده و دستگاه‌های انتظامی در مسئله مقابله با بی‌حجابی وارد شوند.
وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: رسانه، پول، راه، قدرت، ارشاد و فرهنگ در دست شما بوده و شما باید در عرصه مقابله با بی‌حجابی و امر به معروف و نهی از منکر ورود کنید، چرا علما بیایند وسط همانطور که علما بیش از وظیفه خود تاکنون در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کرده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید پیرو راه امام حسین(ع) باشیم و این فریضه الهی را از ایشان آموخته و در مسیر ایشان ادامه بدهیم.
……………………………………………..

جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر به معروف و نهی از منکر در یزد
مسئول کانون های مساجد استان یزد از فراخوان جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر و به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داد.
محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم افزود: اسلام آیین اجتماعی است و هرگز بی تفاوتی پیرامون خود را درباره گرفتاری های دیگران نمی پسندد و امر به معروف و نهی از منکر یکی از نمونه های والای دیگر گرایی و زندگی اجتماعی می باشد.
رستگاری با اشاره به این سخن حضرت علی (ع) که می فرمایند:بهترین برادرانت کسی است که تو را به راه راست راهنمایی کند، پرهیزکاری را برای تو فراهم آورد و تو را از پیروی خواهش های نفسانی باز دارد، اظهار داشت: نجات از قهر خدا، بهره از الطاف خدا،نشانه بهترین بودن، شرکت در همه ثواب ها و آثار وجودی امر به معرف در خود انسان از مهمترین آثار و برکات فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
وی با بیان اینکه هدف از امر به معروف انجام گرفتن خوبی ها و هدف از منکر ترک کردن منکرات است، تصریح کرد: البته با ید در این امر توجه داشت که نباید برخوردها سطحی و بی نتیجه باشد.
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان یزد افزود: در راستای احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با همکاری معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اقدام به جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان ذکر معروف کرده است.
وی با دعوت از همه کسانی که خاطراتی پیرامون این فریضه دارا می باشند، گفت: علاقه مندان می توانند خاطرات خود را حداکثر تا پایان ماه صفر به نشانی الکترونیک zekremarof@gail.cim و یا به دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد واقع در بلوار دانشجو ارسال کنندعاشورا سند حقانیت اسلام، امر به معروف داروی درمان همه دردها، راهپیمایی و صدور بیانیه ضابطین امر به معروف و نهی از منکر، جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر به معروف و نهی و … از مهمترین اخبار ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور در ۲۴ ساعت گذشته است.

امام جمعه ایلام : امر به معروف مهمترین هدف قیام عاشورا بود
امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح بنیاد جامعه اسلامی از مهم ترین اهداف قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در برابر لشکر ظلم و زور بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ارزش گریزی و انحطاط فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر (ص) گفت : امام حسین (ع) با قیام جاودانه خویش توانست ارزش های دینی را در جامعه برپا کرده و مسیر حق و حقانیت را به مردم نشان دهد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود : خدا محوری در زندگی فردی و اجتماعی ، حاکمیت رهبری الهی در جامعه ، عدالت گرایی و ظلم ستیزی و عزت طلبی از مهم ترین اهدافی بود که امام حسین (ع) به خاطر آن از جان خویش و عزیزانش گذشت.
امام جمعه ایلام با اشاره به جلوگیری از ورود بدعت ها و خرافات در مراسم عزداری سرور و سالار شهیدان گفت : محتوای مداحی ، نوحه خوانی و سخنرانی ها در اینچنین مراسمی باید به گونه ای باشد که اهداف قیام عاشورا برای نسل جوان تبیین شود و با روح بزرگ امام حسین (ع) همخوانی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به حماسه پرشور حضور مردم در مراسم سیزده آبان گفت : این حضور آگاهانه و حماسی خواب دشمنان را آَشفته کرد و نشان داد مردم ما همچنان با خوی استکباری و ظالمانه آمریکا مخالف هستند.
……………………………..

امام جمعه بیجار:
عاشورا سند حقانیت اسلام است
امام جمعه بیجار عاشورا را سند حقانیت اسلام عنوان کرد و گفت: پیام عاشورا و هدف نهضت امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت‌الاسلام علی مرادی در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه این هفته در حسینیه بیجار ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: عاشورا پیام ایستادگی مسلمین در برابر ظلم و نابرابری‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی اولین درس عاشورا را حفظ دین و فداکاری در راه قرآن بیان و تصریح کرد: ایستادگی در برابر خواسته‌های ظالمانه دشمنان نخستین درس عاشورای حسینی بود.
به گفته مرادی، قیام کنونی ملت‌ها در برابر ظلم نشأت گرفته از قیام کربلا و درس از نهضت امام حسین(ع) است.
خطیب جمعه بیجار در ادامه بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری تأکید کرد و گفت: آموختن درس آزادگی و آزادمردی از نهضت امام حسین(ع) و برگزاری مراسم‌های سوگواری ایام محرم از وظایف تمامی مسلمین و شیعیان است.
وی برگزاری چنین مراسم‌های مذهبی و زنده نگه‌داشتن اهداف و یاد امام حسین(ع) را خاری در چشم دشمنان اسلام عنوان کرد.
مرادی از قیام عاشورا به عنوان احیا کننده دین اسلام و ایستادگی مسلمین در برابر ظلم یاد کرد.
امام جمعه بیجار بر سرلوحه قراردادن اهداف و تفکر و سیره امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) تنها با گریستن و عزاداری میسر نمی‌شود بلکه باید با سرلوحه قراردادن زندگانی آن امام بزرگ یاد و نام کربلا را زنده نگه داشت.
مرادی کربلا را میدان رویارویی حق علیه باطل بیان کرد و افزود: امروز با درس از واقعه کربلا می‌توان در تمامی میادین حق علیه باطل ایستادگی کرد.
احیا امر به معروف و نهی از منکر ضامن هدایت و بقا جامعه اسلامی
امام جمعه بیجار در ادامه خطبه‌ها با تأکید بر احیای امر به معروف در جامعه، احیای این فریضه الهی را ضامن هدایت و بقای جامعه اسلامی بیان کرد.
وی به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر خود باید آراسته به اخلاق و مستلزم به قوانین شرعی باشند تا احتمال تاثیر این فریضه بیشتر شود.
مرادی بر اهمیت امر به معروف و احیای آن در جامعه تأکید و بیان کرد: ترویج این فریضه الهی در جامعه موجبات سعادت فردی و اجتماعی را فراهم می‌کند.
وی در پایان با بیان اینکه احیای امر به معروف وظیفه همگانی است خاطرنشان کرد: اجرایی نشدن این فریضه الهی موجبات گمراهی و فساد در جامعه خواهد شد و احیای آن سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت.
…………………………………….

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور؛
یکی از خروجی های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: باید نسبت به امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک فربضه واجب پایبند باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرف خوانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، ظهر امروز (۱۷ آبان) در جمع خبرنگاران گفت: امروز مظلومیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا در کل جهان پیام رسانی شده است و حرکات جدیدی در رگ های شعیه گسترش یافته است.
وی با اشاره به مراسم شیر خوارگان حسینی، افزود: امروز حضور مادران به همراه طفل شیر خوار خود در همایش به جهانیان اعلام خواهند کرد که کودکان خود را نذر امام زمان (عج) کردند و پایبند به ولایت وامامت هستند و ما باید از این حرکت ها درس بیاموزیم.

حجت الاسلام شرف خوانی اظهارداشت: یکی از آموزه های این همایش حسینی کردن فرزندان است که باید خانواده ها تلاش کنند تا سبک زندگی خود را برمبنای سبک زندگی حسینی قرار دهند.

وی، اصرار بر گناه و نداشتن شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) را باعث ایستادگی در مقابل آن امام همام دانست و گفت: کسانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادگی کردند مسلمان و قرآن خوان بودند اما معرفت آنان نسبت به امام کم بوده نسبت به گناه اصرار داشتند و امام را به شهادت رساندند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره برخی از خرافه ها، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و فرهنگ سازی هایی که صورت گرفته است این خرافه ها از بین رفته است اما در برخی از عزاداری ها آسیب هایی وجود دارد که ضرورت دارد با اقدام فرهنگی آن را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: باید عزاداری ها در شان اهل بیت(ع) با استانداردهای اسلامی و دینی و شرعی در جامعه به صورت الگو ترویج شود و سازمان ها، از این مجالس حمایت گسترده انجام دهند.

حجت الاسلام شرف خوانی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف نبود، تصریح کرد: حفظ دین پیامبراسلام (ص) و اصلاح جامعه مسلمین یکی از اهداف بود که امر به معروف روش و ابزار امام بود.

وی اظهارداشت: یکی از خروجی های دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است و در کنار نماز و روزه قرار دارد و با توجه به اینکه نباید این واجب فراموش شود اما امروز یک واجب فراموش شده است و اختصاص به حاکمیت و نهاد ها ندارد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: باید نسبت به امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب پایبند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نهادها و حاکمیت برای فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند و این امر باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

……………………………..

فلسفه قیام عاشورا اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فلسفه و چرایی قیام عاشورا اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت: ماه محرم ماه ایثار، شهادت، از خودگذشتگی، پایداری، صبر، بردباری و ماه گذشتن از بهترین سرمایه‌های موجود انسان است که با هیچ یک از ماه‌های سال قابل قیاس نیست.
وی با اشاره به هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: این فریضه‌ها به عنوان یکی از واجبات به شمار می‌رود به طوری که در بیش از ۳۰۰ آیه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن‌ها اشاره شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم عاشورا، توجه به بحث تربیتی و چگونه زیستن است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این درحالی است که باید قدردان وجود نعمت محبت اهل بیت(ع) در این سرزمین باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) را صرفاً به معنای عزاداری برای دردانه امام حسین(ع) ندانست و ادامه داد: این مراسم زمینه‌ای برای برقراری پیوند عمیق‌تر با آرمان‌ها و ارزش‌های عاشورایی است.
آیت الله محمدی ابراز کرد: امام حسین (ع) در روز عاشوراء با در دست داشتن حضرت علی اصغر (ع) به عنوان کوچکترین سرباز خود در واقعه کربلا نشان داد که حضرت علی اضغر(ع) هیچ گناهی ندارد و امام حسین(ع) حاضر است برای بقای دین از این طفل شش ماهه بگذرد و با شهادت آن، دشمن برای همیشه رسوا شود.
وی بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش هایی است که با فرهنگ عاشورایی و قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و ستم عجین شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
متولیان آیین عزاداری از سخنرانان برجسته استفاده کنند
وی خاطرنشان کرد: متولیان آیین عزاداری با استفاده از سخنرانان و مبلغان دینی برجسته و بهره گیری از حضور جوانان روح قیام امام حسین (ع) را به جان های تشنه آنها منتقل کنند.
آیت الله محمدی افزود: آمریکا و هم پیمانانش برای زورگویی و تجاوز به دیگر کشورها قوانین جهانی را به نفع خود تغییر می دهند که این امر موجب به وجود آمدن نا امنی در دنیا شده است.
وی در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار همدان گفت: محمد ناصر نیکبخت فردی با تجربه است که سالهای زیادی در پست های مدیریتی مشغول به خدمت بوده و امیدواریم با تلاش های وی شاهد توسعه بیش از پیش شهر همدان باشیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان همچنین با تقدیر از استاندار سابق همدان تصریح کرد: علی محمد آزاد با سابقه درخشان در پست های مدیریتی در یک سال و نیم گذشته خدمات شایانی به شهر همدان داشته است.
………………………..

امام جمعه چالوس:
هدف نهضت امام حسین(ع) امر به معروف بود که باید برای مردم تبیین شود
امام جمعه چالوس خواستار تبیین اهداف نهضت امام حسین(ع) در ماه محرم برای عاشقان آن حضرت شد.
حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چالوس گفت: یکی از اهداف نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود که امروز باید در دستور کار مبلغان دینی و حتی هیئت‌های مذهبی باشد.
وی ادامه داد: احیای امر به معروف همان احیای سنت‌های خوب و برنامه‌های صحیح در عزاداری است که از جمله آن نماز ظهر عاشورا است.
راشدی بیان داشت: دو سالی است که نماز ظهر عاشورا با حضور همه هیئت‌های عزاداری در شهر چالوس برگزار می‌شود و ضروری شد در سال‌جاری نیز با هماهنگی و همراهی هیئت‌ها و مردم نماز ظهر عاشورا باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
خطیب نماز جمعه چالوس با تسلیت در گذشت عسکراولادی از یاران صدیق امام و انقلاب گفت: عسکراولادی از یاران با وفای امام و رهبری بودند که در طول سال‌های انقلاب هیچ وقت از مسیر اعتدال خارج نشده و در موقعیت‌های مختلف خدمات صادقانه داشته است.
راشدی نوری اظهار داشت: مردم راهپیمایی باشکوهی در روز ۱۳ آبان به نمایش گذاشتند و به دنیا ثابت کردند که مرگ بر آمریکا شعار اصلی مردم ایران به شمار می‌رود.
…………………………

داروی درمان همه دردها مسئله امر به معروف و نهی از منکر است
تنها دارویی که درمان همه دردها است، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است و باید معنای صحیح آن را بدانیم و خود به آنچه در این باره می‌دانیم، عمل کنیم.
آیت‌الله سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی(ع) با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و عمل به واجبات و اجتناب از گناهان گفت: فرا رسیدن ماه عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) را به شما عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم با حضور در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حداکثر بهره را از این مجالس ببرید.
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) می‌فرماید، علم و دانش ریشه شناخت و آگاهی است و ما اگر بخواهیم با مسائل مختلف آشنایی پیدا کنیم و شناخت برای ما حاصل شود، فقط از راه کسب علم و دانش این امر میسر است.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی عقل و خرد است که ما به دلیل داشتن عقل به عنوان اشرف مخلوقات هستیم و حتی بر فرشتگان برتری داریم.
وی بیان کرد: خداوند غرایزی مانند غریزه جنسی، خودخواهی، خودبینی، خشم و غضب و … را در وجود ما به ودیعه گذاشته است، لذا اگر انسان بتواند بر نفس اماره تسلط یابد و از عقل پیروی کند و آنچه را که شرع مقدس برایش مقرر داشته مورد عمل درآورد، این انسان اشرف مخلوقات می‌شود.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: انسان که قابلیت اشرف مخلوقات بودن را دارد، ممکن است به علت جهالت و غلبه شهوات از پست‌ترین موجودات عالم خلقت قرار بگیرد.
آیت‌الله جعفری تصریح کرد: علم و دانش مسئله بسیار مهمی است، تمام عزت جوامع بشری به واسطه علم و دانشی است که فرا گرفته‌اند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه‌ها و ایجاد مشکلات فراوان برای ملت ایران توانسته‌ایم، گام‌های بلندی در رابطه با کسب انواع علوم و فناوری‌ها بردارد.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به این موضوع اشاره فرمودند که ما در بین کشورهای منطقه در علم و دانش پیشرفت کرده‌ایم، اما هنوز با دنیای علم و دانش فاصله زیادی داریم و ایران اسلامی خود را به قله‌های علم و معرفت می‌رساند.
آیت‌الله جعفری با اشاره به این سخن سیدالشهدا(ع) مبنی بر اینکه اگر کسی تجربه بیندوزد، تجارب عقل انسان را بالا می‌برد، ابراز کرد: تجربه‌ها سبب افزایش عقل و خرد انسان‌ها است.
وی گفت: امام حسین(ع) می‌فرماید، هر کس دوستت دارد، ممکن است تو را از کارهای غلط، لرزش‌ها و اشتباهات نهی کند و کسی که دشمنت است از تو با وجود عیب‌هایی که داری، تعریف می‌کند و عقل، دین، ادب، حیا و شرم و حسن خلق از جمله خصلت‌های برگزیده انسان است.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: تنها دارویی که درمان همه دردها است، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است و باید معنای صحیح آن را بدانیم و خود به آنچه در این باره می‌دانیم، عمل کنیم.
وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر به زد و خورد نباید منتهی شود و اگر لازم باشد، شخصی دستگیر و تنبیه شود مربوط به قوای مختلف کشور است.
آیت‌الله جعفری افزود: ما اگر با مردم درست صحبت کنیم، امر به معروف و نهی از منکر است و این امر تمام مشکلات را برطرف می‌کند، اما ما در این زمینه غفلت داریم.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: ائمه جماعت، روحانیان، خطبا و وعاظ باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند و آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا مردم به وظیفه خود در این رابطه آشنا شوند.
آیت‌الله جعفری خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد، جامعه به سوی تباهی پیش می‌رود و ارزش‌ها نابود می‌شود.
…………………………………………

فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود
امام جمعه آبادان به هفته احیای امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین مبین اسلام است و باید در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلامˈ علی ابراهیمی پورˈ در خطبه های نماز جمعه در مصلای ثامن الائمه (ع) آبادان افزود: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر نباید کم توجهی شود و کسانی که امر به معروف و نهی از منکر کنند در دنبا و آخرت رستگار می شوند.
وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اعمال انبیاء، اوصیا و امامان است.
وی به هدف عالی سید شهدا (ع) در قیام کربلا سال ۶۱ هجری قمری اشاره کرد و گفت: حضرت امام حسین (ع) برای اصلاح امت اسلام و امر به معروف و نهی از منکر در راه خدا شهید شدند.
امام جمعه آبادان به آغاز ماه محرم و دهه عاشورا اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت های محرم و بویژه دهه عاشورا برای تربیت نسل نوجوان و جوان جامعه و حفط قیام کربلا و اسلام استفاده کرد.
وی به وجود کثرت ایستگاه های صلواتی در آبادان اشاره کرد و گفت: ایجاد این ایستگاه ها کار بسیار خوب است ولی نباید با برپا داشتن آنها مساجد ، حسینیه ها، تکایا و هیات های مذهبی خلوت شود لذا باید ایستگاههای صلواتی در کنار مساجد ، حسینیه ها و تکایا برای عزاداران و سوگواران برپا شود.
………………………………….

راهپیمایی و صدور بیانیه ضابطین امر به معروف و نهی از منکر در دهدشت
جمعی از ضابطین امر به معروف و نهی از منکر ضمن راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای خواستار اهتمام مسئولان در اجرای این فریضه اساسی شدند.
با توجه به نام‌گذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر، عصر امروز جمعی از ضابطین و آمرین به معروف و ناهیان از منکر دهدشت، ضمن راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای خواستار توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شدند.

در این بیانیه آمده است:بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله (ع)، اَشـهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاهَ وَآتَیتَ الزَّکاه وَاَمَرتَ بـاُلمِعروف ِوَنَهَیتَ عـَنِ المُنکر
سلام و صلوات حق تعالی به روح مطهر سید و سالار شهیدان، بزرگ پرچمدار دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر،امام احرار و آزادگان،قبله دردمندان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و همچنین سلام و صلوات بر اولاد و اصحاب با وفایش
محرم یادآور ایثار و فداکاری و از خود گذشتن تا به خدا رسیدن و احیاء ارزش‌های اسلامی است. محرم بهار حسینی و روح دوباره بخشیدن به امر به معروف و نهی از منکر است.
امروز ما ضابطین امر به معروف و نهی از منکر با امام خویش تجدید پیمان می‌کنیم و لبیک گویان به ندای حق‌طلبی حسین‌بن علی(ع) فریاد خود را سر می‌دهیم.
*اهداف والا و مقدس امام راحل(ره) در تأسیس حکومت اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در اعتلای جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های اسلامی بویژه در مورد امر به معروف و نهی از منکر و تأکید مراجع عظام خواست مردم سرافراز و شهید پرور بوده و از مسؤلان نظام می‌خواهیم در این راه تمام سعی و توان خود را به کار گیرند.
*دژخیمان اهریمن صفت و فرمان‌بران سفیر ابلیس برای خاموش کردن نور حق، هرگز دست از نیرنگ و فریب برنخواهند داشت؛ما با بصیرت عاشورایی به پیروی از امام آزادگان جهان هرگز زیر بار ذلت و ستم نخواهیم رفت.
*از علمای اعلام، ائمه محترم جمعه و جماعات و روحانیت دلسوز اسلام و انقلاب اسلامی انتظار داریم برای تقویت نظارت همگانی، آموزش و ترویج تذکر لسانی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
*نخبگان و فرهیختگان با تکیه بر توان و بنیه علمی خویش با نهضت فراگیر، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همراه شده و نقش و وظیفه اساسی خود را ایفا نمایند.
*دستگاه‌های اجرایی با حمایت از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر زمینه فعالیت گسترده آنان را فراهم نموده و از شوراها می‌خواهیم با عزم و همت عالی برای صیانت از ارزش‌های دینی بکوشند.
*نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با رأی ملت انتخاب شده‌اند به خواست و اراده مردم توجه کرده و از اجرایی نمودن اصل هشتم قانون اساسی اهتمام نمایند.
* ما مردم دهدشت از مسئولان انتظار داریم برای گسترش انتقاد و نقد پذیری پیشگام بوده و برای همگانی شدن آن اقدام نمایند.
* تعرض و بی‌حرمتی به آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی برخی افراد نابخرد و کوردل، با احکام و قوانین سازگار نبوده و از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌خواهیم در چارچوب قوانین و مقررات،خود را موظف به حمایت قضائی از آمران و ناهیان بدانند.
در پایان ضمن تشکر از مواضع دولت جدید در مورد تأکید بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با دعوت از مردم اخلاق‌مدار به رعایت احکام شرع و قوانین از مسئولان اجرایی ،انتظامی و قضائی می‌خواهیم از سرزنش‌های دیگران نهراسیده و به وظایف خود عمل نمایند.
……………………………..

امام جمعه رشت : فلسفه قیام عاشورا احیای دین بود
امام جمعه رشت گفت : فلسفه قیام عاشورا احیای دین بود و عزاداری های ما باید در شان سیدالشهدا باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه رشت به تبیین اهداف و نتایج قیام امام حسین (ع)در کربلا پرداخت و گفت : احیای دین و اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر شالوده نهضت سیدالشهدا را تشکیل می داد و شیعیان راستین ابا عبدالله الحسین باید عزاداریها را متناسب با شان اهل بیت برپا کنند .
آیت الله قربانی تعقل و بصیرت را از ویژگی های بارز دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) برشمرد و افزود: عزاداریهای محرم نیز باید پرمحتوا، واقع گرا و درس آموز باشند تا زمینه تجلی پیام عاشورا را در عصر حاضر مهیا کنند .
امام جمعه رشت همچنین بر ضرورت اقامه هماهنگ نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف گیلان تاکیدکرد و افزود : عزاداریها نباید این فریضه الهی را تحت شعاع قرار دهد چرا که امام حسین نیز حماسه ی کربلا را برای احیای ارزشهای الهی خلق کرد .
……………………………..

امام جمعه کاشان:
فریضه امر به معروف در جامعه به فراموشی سپرده شده است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یکی از پیام های عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این فریضه الهی در جامعه به فراموشی سپرده شده است.
آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ در خطبه های نمازجمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهر افزود: جایگاه این فریضه الهی در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت.
وی تبعیت کامل از اهل بیت (ع) ، معرفت شناسی، پایداری و ثبات قدم به ولایتمداری، اهتمام به نماز و انس با قرآن و اعلام موضع مخالف با کسانی که مسیر ولایت را منحرف کردند را از پیام های عاشورا و واقعه کربلا دانست.
وی همچنین افزود: براساس اسناد و مدارک آشکار، دولت انگلیس در نهضت مشروطه و کودتای ۲۸ مرداد به ایران خیانت کرده و اعترافات دو روز پیش وزیر اسبق انگلیس در گفت و گو با بی بی سی در این خصوص که انگلیس و آمریکا به ایران ظلم کرده اند، موید آن است.
………………………….

حجت الاسلام مظفری:
تذکر لسانی باید بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تذکر لسانی را اولین مرتبه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و بر عمل به آن تاکید کرد.
حجت الاسلام علی مظفری ظهر پنج شنبه در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه که در هتل گلایول برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در میان تمام اقشار نهادینه شده و همایش ها و کارهای زیادی در این خصوص انجام می گیرد، اما باید دید که این اقدامات و برنامه ها تا چه حدی کارآمد و موثر بوده است.
وی افزود: علی رغم اینکه عموم مردم می دانند فریضه امر به معروف ونهی از منکر امری واجب است اما متاسفانه اثر عملی از آن در جامعه شاهد نیستیم و واقعیت ها، بی توجهی روز افزون به این مسئله را نشان می دهد.
مظفری با اشاره به اینکه ممکن است شیوه های به کار برده شده در بحث امر به معروف و نهی از منکر صحیح نباشد، خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند در بحث امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند باید بدانند که چگونه عمل می کنند و صدا وسیما واصحاب رسانه نیز باید تعداد برنامه های خود را افزایش دهند.
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه نیز در این گردهمایی اظهار داشت: باید از تمام کسانی که تا کنون در خصوص بحث امر به معروف و نهی از منکر اقدامات و برنامه هایی انجام واجرا کرده اند تشکر وقدردانی شود، اما آنچه که مسلم است هنوز فاصله زیادی با نتیجه دلخواه داریم و باید جنبه های ایجابی کار را بیشتر مورد نظر قرار دهیم.
سردار کریم کشوری افزود: برای رسیدن به نتایج مطلوب باید جنبه های پیشگیرانه را مورد توجه قرار داده و آن در پیش بگیریم و همچنین علاوه بر اقدامات دولتی و سازمانی باید به سمت اقدامات ایجابی برویم که آموزش مردم یک راه خوب در این زمینه است.
وی یادآور شد: در نیروی انظامی رویکردی به نام رویکرد جامعه محوری وجود دارد که بر نقش مردم در کمک و همراهی با نیروی انتظامی تاکید می کند، لذا باید چهار چوبی را مشخص و با اجرای برنامه های آموزشی در جهت آگاهی بیشتر مردم اقدام کنیم.
………………………………………

قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:
مهم‌ترین معروف عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت است
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: مهم‌ترین معروف توجه به بندگی و عبودیت خداوند و امر به اجتناب از طاغوت است.
حجت‌الاسلام مجتبی اخوان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با توجه به هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در ابتدای هر امر باید تعریفی از معروف و منکر داشته باشیم، معروف یعنی شناخته شده و منکر یعنی ناشناخته، معروف یعنی عملی که دین اسلام آن را به رسمیت می‌شناسد؛ همه واجبات و مستحبات معروف است و محرمات و گناهان منکرند.
وی به سوره مبارک آل عمران آیه ۱۱۰ اشاره کرد که می‌فرماید: «شما بهترین امت هستید، چنانچه به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشید».
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در آیه ۱۰۴ سوره آل عمران آمده است که همواره باید عده‌ای در جامعه به امر به معروف و نهی از منکر توجه بیشتری داشته باشند.
اخوان اضافه کرد: مهم‌ترین معروف توجه به بندگی و عبودیت خداوند و امر به اجتناب از طاغوت است.
وی با اشاره به دعای جوشن کبیر، عنوان کرد: دو نام از اسامی خداوند در این دعا آمر و ناهی است.
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان روایتی از امام علی (ع)، بیان داشت: اگر بخواهیم شریعت زنده بماند، امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود در جامعه باید اقامه شود.
اخوان در ادامه با ذکر کردن حدیثی از رسول مکرم (ص) که می‌فرماید: «کسی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا و رسول خدا در روی زمین است».
وی ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری است و چون همه انسان‌ها دارای فطرت الهی هستند، بنابراین همه به امر به معروف و نهی از منکر علاقمند هستند.
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تأکید کرد: در صورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برکات و نعمت‌های معنوی، اجتماعی و حتی مادی نصیب مسلمانان می‌شود از جمله نعمت‌های معنوی این است که کسی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر کند از قهر خداوند نجات می‌یابد و حلال شدن کسب‌ها و آبادانی سرزمین‌ها از نعمت‌ها و برکات مادی امر به معروف و نهی از منکر است.
اخوان خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسان‌ها در امر به معروف و نهی از منکر از واجبات است، در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید زمینه‌سازی شود و موانع برطرف شود و از شیوه‌های صحیح، نوین و هنری استفاده شود.
وی اذعان داشت: در امر به معروف و نهی از منکر باید از شیوه‌های قرآنی بهره گرفت و از هرگونه خشونت و افعال صلب گونه در این راه پرهیز شود.
قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند خودش باید عامل به معروف باشد.
اخوان افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای چهار معاونت، تشکیلات، ادارات، سازمان‌های اجرایی و معاونت فرهنگی است و پیگیری تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها از وظایف اصلی این ستاد است.
…………………………………..

همایش قانون مداری در دامغان برگزار شد
همایش قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان بعد از ظهر چهارشنبه در همایش قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر که با حضور بیش از یکصد نفر از کارکنان ادارات شهرستان دامغان در حسینیه شهدای سپاه ناحیه این شهر برگزار شد، به نقش و جایگاه قانون و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی و اسلامی پرداخت و افزود: امام حسین (ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر بود و همه ما باید با تاسی و پیروی از آن حضرت بتوانیم این فریضه مهم را در جامعه دینی و اسلامی جاری و ساری کنیم.
محمدعلی امیری توصیه و پندهای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) را در بحث امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد و افزود: اجرای درست قانون در جامعه دینی و اسلامی نوعی امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه همگانی است.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در زمینه احترام به قانون در جامعه اظهار داشت: امام (ره) بر اجرای درست قانون در جامعه تاکید داشتند و خلاف قانون را خلاف شرع می دانستند و تاکید فراوان داشتند که امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه دینی و اسلامی به خوبی اجرا شود.
وی تصریح کرد: بنا بر فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر از جایگاه خاصی برخوردار است و ما نیز وظیفه داریم راه، سیره و روش آن حضرت را در احیا هر چه بهتر این فریضه مهم در جامعه پیاده کنیم. امیری گفت: یکی از نکاتی که در ایام عزاداری امام حسین(ع) باید همه ما به آن توجه کنیم شیوه درست عزاداری کردن است که مطابق با دستورات دینی و اسلامی باشد.
امر به معروف و نهی از منکر فرشته نجات از شر شیطان است فرمانده سپاه ناحیه شهرستان دامغان نیز در این همایش امر به معروف و نهی از منکر را فرشته نجات انسان از شر شیطان دانست و گفت: خانواده امام حسین(ع) در اجرای فریضه مقدس و با ارزش امر به معروف و نهی از منکر نقش مهم و اساسی داشتند و ما باید راه ایشان که الگوی خوبی برای ما است ادامه دهیم.
سرهنگ پاسدار سید محمدرضا حسینی یادآور شد: باید در قبال اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی با جدیت عمل و کوتاهی نکنیم. وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح پایگاه های مقاومت بسیج سپاه ناحیه دامغان خبر داد.
توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی است رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز دیگر سخنران این همایش بود که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای شرعی ذکر کرد و اظهار داشت: توجه به این فریضه مهم باید به عنوان یک فریضه شرعی مورد توجه همگان قرار گیرد. حجت الاسلام مصطفی تقوی افزود: امر به معروف و نهی از منکر رکن رکین دین و ضامن اجرای دستورات دینی و بقا آن است و لذا در اسلام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و همه مسلمانان و آحاد جامعه در برابر این فریضه بزرگ مسئولیت دارند. وی خاطرنشان ساخت: مهمترین موضوع و مساله در ایام محرم و صفر که باید به آن به دقت توجه شود اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
تقوی گفت: همه ما باید بکوشیم با اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر بتوانیم جلوی هر گونه خرافه گرایی را در ایام محرم بگیریم و از این طریق به اجرای درست این فریضه مقدس و با ارزش کمک کنیم.
به گزارش دامغان نیوزهمایش قانون مداری و امر به معروف و نهی از منکر از سوی سپاه ناحیه دامغان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدلله الحسین (ع) و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
…………………………………………..

محکومیت بی حرمتی به امر کنندگان به معروف
راهپیمایی برای تجدید میثاق با اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر بعد از نماز جمعه در سراسر استان برپا شد.
نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه با شعار «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» و «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» به عنوان بزرگ ترین مظاهر منکر در جهان، با امام حسین(ع) اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر تجدید میثاق کردند.
این مراسم در مرکز استان با حضور استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه، جمعی از مسئولان و آحاد مردم از مسجد امام حسین(ع) تا میدان قدس برگزار شد.
در پایان این مراسم قطع نامه ای ۹ ماده ای خوانده شد و شرکت کنندگان در این مراسم با شعارهای «ا…اکبر، خامنه ای رهبر» مفاد آن را تایید کردند.
در بخشی از این قطع نامه، از دستگاه های اجرایی خواسته شده است در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر برای گسترده شدن این فعالیت تلاش کنند.
حاضران همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار دادند و با محکومیت بی حرمتی به آمران به معروف تقاضای برخورد با قانون شکنان را داشتند.
………………………………..

امر به معروف و نهی از منکر باید مبتنی بر اقتدار باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرمایشات امام راحل(ره) درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان خط ساز بوده است.
حجت الاسلام علم الهدی خاطرنشان کرد: بر مبنای فرمایشات امام راحل(ره) امر به معروف و نهی از منکر باید مبتنی بر اقتدار بوده و در سایه اقتدار انجام شود.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: متاسفانه برخی از عزیزان مسئول مطلب را برعکس متوجه شده و انجام می‌دهند، در مقابل بدحجابی که امری اجتناب‌ناپذیر است اول علما، حوزه علمیه و فضلا وارد می‌شوند وبعد از آن نیروی انتظامی، این در حالی است که امام راحل(ره) می‌فرماید در امر به معروف و نهی از منکر باید با اقتدار جلو رفت.
علم‌الهدی تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر فریضه‌ای عرضی بوده نه طولی، امر به معروف فریضه‌ای واجب است منتهی اینکه هر انسانی به اندازه گستره و توان و قدرتش باید برای این امر واجب تلاش کند.
خطیب جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: برای مثال یک صاحب رسانه به اندازه رسانه خودش برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید کار کند و همچنین قدرتهای نظامی و انتظامی نیز باید در حوزه قطور مقتدرانه خود این فریضه را به جای آورند.
اثرگذاری بی‌حجابی یک ناهنجاری اجتماعی است
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما بی‌حجابی را به عنوان منکر اعلام می‌کنیم و البته باید گفت که منکر ویژه بی‌حجابی نبوده و بسیاری ازمنکرات دیگر در زندگی وجود دارد اما مسئله این است که بی‌حجابی مقابله با خدا و جامعه دینی بوده و مسئله بی‌حجابی و اثرگذاری آن در جامعه یک ناهنجاری اجتماعی است، مسئله بی‌حجابی یک ناهنجاری و گناه بوده ولی از جامعه و علما آتش زدن جوانان این جامعه است.
ضرورت ورود دستگاه‌های انتظامی در مقابله با بی‌حجابی
علم‌الهدی گفت: از نظر گناه نکردن در جامعه علما و فضای حوزه علمیه باید مردم را آموزش داده و به خدا نزدیکتر کنند، درباره مسئله بی‌حجابی که این ناهنجاری را به همراه دارد باید نظام مقتدر ما مقتدرانه‌تر از آن جلوگیری کرده و دستگاه‌های انتظامی در مسئله مقابله با بی‌حجابی وارد شوند.
وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: رسانه، پول، راه، قدرت، ارشاد و فرهنگ در دست شما بوده و شما باید در عرصه مقابله با بی‌حجابی و امر به معروف و نهی از منکر ورود کنید، چرا علما بیایند وسط همانطور که علما بیش از وظیفه خود تاکنون در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کرده‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید پیرو راه امام حسین(ع) باشیم و این فریضه الهی را از ایشان آموخته و در مسیر ایشان ادامه بدهیم.
……………………………………………..

جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر به معروف و نهی از منکر در یزد
مسئول کانون های مساجد استان یزد از فراخوان جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر و به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داد.
محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم افزود: اسلام آیین اجتماعی است و هرگز بی تفاوتی پیرامون خود را درباره گرفتاری های دیگران نمی پسندد و امر به معروف و نهی از منکر یکی از نمونه های والای دیگر گرایی و زندگی اجتماعی می باشد.
رستگاری با اشاره به این سخن حضرت علی (ع) که می فرمایند:بهترین برادرانت کسی است که تو را به راه راست راهنمایی کند، پرهیزکاری را برای تو فراهم آورد و تو را از پیروی خواهش های نفسانی باز دارد، اظهار داشت: نجات از قهر خدا، بهره از الطاف خدا،نشانه بهترین بودن، شرکت در همه ثواب ها و آثار وجودی امر به معرف در خود انسان از مهمترین آثار و برکات فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
وی با بیان اینکه هدف از امر به معروف انجام گرفتن خوبی ها و هدف از منکر ترک کردن منکرات است، تصریح کرد: البته با ید در این امر توجه داشت که نباید برخوردها سطحی و بی نتیجه باشد.
مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان یزد افزود: در راستای احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با همکاری معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اقدام به جمع آوری خاطرات آمرین و ناهیان فریضه امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان ذکر معروف کرده است.
وی با دعوت از همه کسانی که خاطراتی پیرامون این فریضه دارا می باشند، گفت: علاقه مندان می توانند خاطرات خود را حداکثر تا پایان ماه صفر به نشانی الکترونیک zekremarof@gail.cim و یا به دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد واقع در بلوار دانشجو ارسال کنند

منبع: Hayanews.com