مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر باید با لسان نرم بیان شود

امر به معروف و نهی از منکر باید با لسان نرم بیان شود

معاون اول قوه قضاییه گفت: جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن ترک شود به جامعه‌ اموات تبدیل می‌شود و دستگاه قضایی در این راستا باید حامی آمرین به معروف باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با حضور در دومین گردهمایی احیای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان تهران ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر با قضا در ارتباط است، گفت: مسلم است که امر به معروف و نهی از منکر با موعظه متفاوت است و در کتب اخلاقی و فقهی نیز امر به معروف را از موعظه جدا کردند و امر به معروف و نهی از منکر باید با لسان نرم بیان شود.
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد:‌ برای امر به معروف و نهی از منکر باید آشنا بود؛ چرا که اگر آشنایی وجود نداشته باشد نمی‌توان آمر یا ناهی بود.
رییسی تصریح کرد:‌ اخلاصی که قضا نیازمند است در امر به معروف و نهی از منکر هم به آن نیاز است؛ بدین معنی که امر به معروف و نهی از منکر هم معرفت می‌خواهد و هم اخلاص.
وی گفت: از نظر آثار اجتماعی، قضا و امر به معروف و نهی از منکر با یکدیگر در ارتباط هستند؛ زیرا هر دو دارای رمز‌های تداوم سلامت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی هستند.
معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: در پرتو حکومت ظالم فساد رشد می‌کند و در پرتو حکومت سالم و صالح است که خوبی رشد می‌یابد.
رییسی اظهار کرد: جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر ترک شود به جامعه‌ اموات تبدیل می‌شود؛ زیرا این جامعه حاضر نیست برای رفع پلشتی‌ها یک «به تو چه را» تحمل کند.
وی خاطرنشان کرد:‌ همه‌ی شئون اسلامی وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این فریضه در جامعه پایه و اساس داشته باشد، رمز سلامت و عدالت اجتماعی آن جامعه تلقی می‌شود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: احساس مسئولیت و ایمان ما در گرو اصل مهم نظارت همگانی و ملی برای گسترش خوبی‌ها و نفی بدی‌هاست که این مساله با امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد.
رییسی افزود: دستگاه قضایی باید حامی آمرین به معروف و نهی از منکر باشد. البته ما نباید امر به معروف و نهی از منکر را فقط در یک حوزه‌ خاص تعریف کنیم؛ زیرا این فریضه باید در تمام حوزه‌های سیاسی و اداری باشد. همچنین باید گفت امر به معروف نباید تنها در مساله حجاب باشد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است.

منبع: hayanews.com