مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ناامنی های امروز جامعه ناشی از اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر است

ناامنی های امروز جامعه ناشی از اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر است

هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرمشهد با نطق پیش از دستور حجت السلام علی اصغر لطفی شروع شد که در آن به تشریح شرایط و عواقب ناشی از اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه ی الهی در جامعه پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد حجت الاسلام لطفی در این باره امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ی مظلومی  دانست که علیرغم تاکید در صدها آیه، روایت، اصل هشتم قانون اساسی، تاکیدات امام و مقام معظم رهبری به دلیل  بد فهمیدن عده ای از افراد مهجور مانده است.

ایشان عنوان کردند: این افراد حق دارند زیرا موضوع در برهه ای از زمان مستمسک تسویه حساب هایی و یا عامل سرگرم کردن می باشد.

ایشان در ادامه گفتند: یادم نمی رود زمانی در نشریه شلمچه در دهه ی ۷۰ نوشته بودند بحث ما و بدحجاب ها مانند بحث آهوها و صیادها  است که عده ای بازیگر به او می گویند بگیر و به آن می گویند ببر و خودشان کار خودشان را می کنند و بیت المال را بین خود تقسیم می کنند و امروز حقیقت این امر شناخته شده است.

ایشان گفتند: عزیزان جوان و خبرنگاران که شاید نقطه نظرات بنده را حتی یکبار هم منعکس نکرده اید، باید بگویم، بنده وابسته به هیچ گروهی نیستم و علیرغم آنکه بازنسشسته ی سپاه هستم سابقه ی قلم های انتقادی بنده را نسبت به این نهاد شاهد بوده اید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان  خود به کتاب حماسه ی حسینی شهید مطهری اشاره کردند و افزودند: مطهری در کتاب حماسه حسینی در ذیل حدیث امام رضا (علیه السلام) که فرموده بودند « اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای ترک شود آن جامعه دچار عذاب الهی می شود» می گوید: عذاب الهی صرفا مربوط به سنگ باریدن از آسمان نیست.

حجت الاسلام لطفی خاطر نشان کردند: ناامنی هایی که امروز در خانواده ها، محیط کار و فضای آموزشی کاملا مشهود است مصداق همین عذاب الهی است پس بیایید برای رضای خدا و منافع خودمان این تنها عامل حفظ جامعه را احیاء کنیم.

ایشان در ادامه در خصوص شناخت منکر های جامعه گفتند: در این مرحله باید به این مطلب اشاره کرد که شناخت منکرهایی که علت و سبب هستند و چه بسا مصوبات ما و یا طرح هایی در شهرداری علت باشد که نگاه عمیق جامعه را می طلبد، پول های شبهه ناک حاصل از جرایم دیر کرد، صد معبرها و تبعیض در مجوز دهی و صدور پروانه که چه بسا عامل باشند.

ایشان ادامه دادند: وقتی جامعه ای بداند که خلاف را می توان با پول خرید قانون شکنی در جامعه نهادینه می شود که این نیز از علل و سبب بروز منکر در جامعه محسوب می شود.

ایشان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از نخبگان، خواص و مسئولان جامعه شروع کنیم گفتند: باید نهضت پرسشگری و پاسخگویی را که سنتی حسنه در مشهد بود را دوباره احیا کنیم.

ایشان ادامه دادند: باید تذکرها به طور کتبی، اینترنتی و رسانه ای خطاب به مسئولان باشد.

ایشان با اشاره به اینکه تذکرات نباید تنها اخلاقی، اجتماعی و رفتاری باشد گفتند: تذکرات اقتصادی نیز از جمله ی این مباحث است که در مقابل رشوه، احتکار، گران فروشی، غش در معامله، اختلاس و ربا است و در بعد سیاسی شامل اختلافات سیاسی، بی عدالتی های اداری که در راس آنها اذیت و آزار ارباب رجوع است، می باشد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد