مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امام می فرمود امر به معروف و نهی از منکر در سایه قدرت امکان پذیر است…

امام می فرمود امر به معروف و نهی از منکر در سایه قدرت امکان پذیر است...

مگر علما مسئولیت انتظامی و مقابله با فساد دارند، علما وظیفه فرهنگسازی و تبلیغ دارند اما رسانه و بودجه و فرهنگ و ارشاد و عرصه نظامی و انتظامی در دستان شما مسئولان است. یک فرد عادی با یک تذکر، امام جمعه در حد تریبون خودش، صاحبان رسانه در حد خودشان در این حیطه عمل کنند، و دولت و اقتدار نظام نیز امر به معروف را در حوزه قطور برنامه‌های خود قرار دهند.

آیت الله علم الهدی، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رحلت حبیب‌الله عسگراولادی، اظهار کردند: این یار باوفای امام و رهبری در نخستین روز ماه محرم دعوت خداوند را لبیک گفت و پنجشنبه نیز در آستان سید الشهدا به خاک سپرده شد.

عمر انقلابی مرحوم عسگراولادی از عمر انقلاب بیشتر است

ایشان با بیان اینکه عمر انقلابی مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی از عمر انقلاب بیشتر است، گفتند: از عمر انقلاب ۵۰ سال می‌گذرد در حالی که عمر انقلابی مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی ۶۴ سال می باشد.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کردند: مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در سال ۱۳۲۷ در حالی که یک نوجوان ۱۵ ساله بود در راهپیمایی که به دستور و حکم آیت الله کاشانی تدارک دیده شده بود شرکت و در آن راهپیمایی دستگیر و زندانی شد.

مقاومت عسگر اولادی در برابر استکبار

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در تمام طول عمر خود در برابر استکبار مقاومت کرد و سعادتمندانه زندگی می کرد، ابراز کردند: مرحوم عسگراولادی اسوه‌ و الگویی ارزشمند برای انقلاب به شمار می رود.

ایشان با اشاره به خاطره ای از مرحوم عسگراولادی از امام خمینی(ره)، عنوان کردند: ایشان نقل می کنند در دیداری که در دوران جوانی با امام خمینی(ره) داشتند ایشان با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر فرمودند امر به معروف قدرت می‌خواهد و جوانان باید درصدد این قدرت باشند.

آیت الله علم الهدی افزودند: این فرمایش امام یک خط‌ دهی در عرصه نظام دینی ما بود، امر به معروف باید مبتنی بر قدرت باشد، اقتدار عامل اجرای امر به معروف می باشد.

 باید از امام راحل(ره) در فریضه امر به معروف الگو گرفت

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کردند: فرمایشات امام راحل(ره) درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای جوانان خط ساز بوده در حالی که در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌ایم خط امام (ره) در باره امر به معروف و نهی از منکر باید مشخص بوده و از آن الگو گرفت.

ایشان خاطر نشان کردند: در قرآن آمده که مؤمنان ولی و سرپرست بعضی از مؤمنان دیگر هستند،‌ اما متأسفانه بعضی مسئولان ما این مطلب را برعکس دریافت می‌کنند و در عرصه حجاب می‌گویند ابتدا باید علما وارد شوند و بعد مردم و پس از آن نیروی انتظامی که این موضوع ضد فرمایش امام (ره) است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی ازمنکر فریضه‌ای عرضی بوده نه طولی، ابراز کردند: امر به معروف فریضه‌ای واجب است و هر فردی به میزان قدرت خودش در امر به معروف مسئولیت دارد.

امر به معروف وظیفه همگانی

امام جمعه مشهدادامه دادند: یک فرد عادی با یک تذکر، امام جمعه در حد تریبون خودش، صاحبان رسانه در حد خودشان در این حیطه عمل کنند، و دولت و اقتدار نظام نیز امر به معروف را حوزه قطور و برنامه‌های خود قرار دهند.

ایشان با بیان اینکه بی حجابی یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می رود، گفتند: ما بی‌حجابی را به عنوان منکر اعلام می‌کنیم و البته باید گفت که منکر ویژه بی‌حجابی نبوده و بسیاری ازمنکرات دیگر در زندگی وجود دارد اما مسئله این است که بی‌حجابی مقابله با خدا و جامعه دینی بوده و مسئله بی‌حجابی و اثرگذاری آن در جامعه یک ناهنجاری اجتماعی است.

بی‌حجابی مصداق آتش‌زدن به نسل جوان کشور است

آیت الله علم الهدی افزودند: یک زن بی‌حجاب یک گناه می‌کند و عمل او یک معصیت و آتش‌زدن به نسل جوان مملکت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام مقتدر دینی ما باید جلوی این ناهنجاری را بگیرد، ابراز کردند: و دستگاه‌ها باید جلوی آن را بگیرند.

 ایشان خاطر نشان کردند: متأسفانه برخی خواهران و برادران هم در امر به معروف کوتاهی و فرافکنی می‌کنند و می‌گویند که علما باید بیایند و در این عرصه ورود کنند.

علما مسئولیت انتظامی و مقابله با فساد را ندارند

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: مگر علما مسئولیت انتظامی و مقابله با فساد دارند، علما وظیفه فرهنگسازی و تبلیغ دارند اما رسانه و بودجه و فرهنگ و ارشاد و عرصه نظامی و انتظامی در دستان شما مسئولان است.

دانلود فایل صوتی خطبه دوم