مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

برچیدن محصولات اسرائیلی با یک نهی از منکر…

برچیدن محصولات اسرائیلی با یک نهی از منکر...

بوفه دانشگاه ما همیشه پر از برندهای خوراکی اسرائیلی بود. انواع محصولات نوشابه های اسرائیلی و… و فروش خیلی خوبی هم بین بچه ها داشتن. من هم با اینکه ناراحت بودم احساس می کردم تذکر من به مسئول بوفه ای که خودش داره این ها رو میاره و به قیافه ش هم نمیومد براش مهم باشه،بی تاثیره و حتی شاید تمسخر و … خلاصه خودم و دوستانم ازون محصولات نمی خریدیم و حداکثر به دیگران هم تلنگری می زدیم.

بعد از دوسال سکوت و تحمل این وضع یه بار که منتظر آماده شدن خوراکیم بودم دیدم سر فروشنده خلوته با خودم گفتم توکل به خدا من تذکرم رو بدم یا قبول می کنه یا نه دیگه. گفتم آقا می دونستید تمام این ها(شروع کردم بهش دونه دونه نشون دادن) اسرائیلی هستن و با فروش اینها دارید به اسرائیل کمک می کنید؟ گفت شاید ولی بچه ها میخرن و فروش اینها خوبه ما هم میاریم! و اصلا اهمیتی نداد. منم ناامید شدم و خریدمو کردم و رفتم. چند وقت بعد دوباره که رفتم خرید بسیار عجیب بود که من رو شناخت و گفت شما بودید گفتید این نوشابه ها و … اسرائیلین؟ گفتم بله، چطور؟ یکیشو از یخچال درآورد و گفت ببین زده تولید مشهد مال خودمونه و .. گفتم حالا اونا دارن خیانت می کنن شما نکنید. بازم شونه بالا انداخت که دیگه وقتی اینا خودشون جلوشو نمی گیرن ما چه کاره ایم و …

ولی جالبه بدونید که چند روز بعد دیدم تمام کالاهای اسرائیلی از بوفه جمع و به جاش جنس های ایرانی جایگزین شده بود.حتی به چشمام شک کردم رفتم دقیق نگاه کردم ولی دریغ از یه دونه! با اینکه برای من زیاد اتفاق افتاده تذکر دادم و تاثیرداشته ولی باور کنید این یکی برام خاطره شد! چون اصلا فکر نمی کردم برای ایشون مهم بوده باشه. خلاصه با یه تذکر کوچیک بازار خوراکی های اسرائیلی تو یه دانشکده ۱۵۰۰ نفری که خدا می دونه هرروز چقدر فروش داشت به راحتی تعطیل شد.

منبع : مهتد