مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بازدید دبیر و اعضای شورای معاونین ستاد احیاء‌ ازخبرگزاری شبستان

بازدید دبیر و اعضای شورای معاونین ستاد احیاء‌ ازخبرگزاری شبستان

دبیر کل و اعضای شورای معاونین ستاد احیاء‌ امر به معروف و نهی از منکر در بازدید از خبرگزاری شبستان ضمن آشنایی با روند تولید و انتشار اخبار  در نشستی با حجت الاسلام ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مدیر عامل خبرگزاری شبستان بر گسترش همکاری های خبری و فرهنگی و استفاده از ظرفیتهای متقابل تاکید کردند
حجت‌الاسلام سیداحمد زرگر، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این نشست گفت : مقام معظم رهبری در دیداری که با رییس و معاونین و اعضای ستاد مرکزی احیای امر به معروف و نهی از منکر داشتند فرمودند وظیفه شما آن است که این فریضه را در جامعه احیا کنید تا مردم آنچه را که در این زمینه بر آنها واجب است یعنی گفتن و رفتن انجام دهند. اثر زبان از بمب اتم نیز بالاتر است به این معناست که گفتن و به زبان آوردن حتی آمریکا را نیز به زانو درمی‌آورد.
حجت‌الاسلام زرگر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جای دیگری خطاب به جوانان فرموده‌اند جوانان جامعه ما تصور می‌کنند هنگامی که سخن از امر به معروف و نهی از منکر است به این معناست که باید هر فرد آمر به معروفی حربه‌ای در دست داشته باشد تا بتواند اعمال قدرت کند اما این‌طور نیست، این کار وظیفه دولت است، وظیفه مردم تنها تذکر لسانی است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به عوامل مؤثر در اجرای صحیح این فریضه گفت: مشکلی که در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که شاید در سایر فرایض به چشم نمی‌آید آن است که در امر به معروف ما به دنبال ایجاد زمینه تعامل بین دو انسان هستیم و این کار دشواری است. هنگامی که فردی را به خواندن نماز دعوت می‌کنیم اگر سخن ما را نپذیرفت الزام او به خواندن نماز وظیفه ما نیست بلکه در برابر خدا باید پاسخگو باشد، بنابراین در امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ما تنها گفتن و عبور کردن است. نحوه گفتن، زمان، مکان، شرایط و حتی خصوصیات فرد آمر به معروف و ناهی از منکر در این موضوع تأثیرگذار است، شرایط بسیاری را باید در نظر گرفت تا این گفتن و تذکر لسانی حالتی دلنشین داشته باشد و فرد مقابل عکس‌العمل منفی نشان ندهد.
حجت‌الاسلام زرگر با بیان اینکه موضوع نقدپذیری در جامعه ما ضعیف است، تصریح کرد: شرایط نقد، شرایط فرد نقدکننده و میزان نقدپذیری افراد نیز در موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار بگیرد. مسئله نقدپذیری در جامعه ما مسئله حساسی است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود چرا که مردم ما در مقابل کوچک‌ترین نقدی واکنش نشان می‌دهند، بنابراین نقدپذیری می‌بایست تبدیل به فرهنگ عمومی در جامعه ما شود.
حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار شبستان از امضای تفاهم نامه همکاری میان ستاد عالی کانون های مساجد کشور با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: امروز مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بازدیدی از خبرگزاری شبستان داشتند که در مورد امر به معروف و نهی از منکر بیش از مطالب گذشته به گفتگوهای عمیق پرداخته شود و در این زمینه تلاش کنیم، گام های جدیدی برای تقویت حوزه امر به معروف و نهی از منکر برداریم.
وی بیان کرد: در این زمینه پیشنهاداتی مطرح شد از جمله اینکه در جوار مساجدی که آمادگی لازم دارند کانون های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود و با این نگاه اعضای شورای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر از این پیشنهاد استقبال کردند.  به همین جهت برای آنکه فرآیند کار به خوبی پیش رود، درصدد برآمدیم در گام اول این مسئله را در شورای طرح و برنامه ستاد عالی کانون های مساجد کشور طرح و سپس در شورای تصمیم گیری مطرح کنیم. اگر بتوانیم این مصوبه را به گونه ای پیش ببریم که در هر استان یک کانون تخصصی امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کنیم به نظر می رسد این حرکت فرهنگی گام خوبی در این راستا باشد.
حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: کسانی که برای ایجاد کانون های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر اعلام آمادگی کنند و شرایط لازم برای ایجاد این کانون های تخصصی دارند، برایشان دوره های توجیهی- آموزشی برگزار می شود تا نسبت به این وظیفه الهی آشنایی لازم را پیدا کنند. اگرچه از امر به معروف به نهی از منکر استقبال کنند اما شیوه امر به معروف و نهی از منکر شیوه ای دقیق و حساس است و کسانی که در این عرصه وارد می شوند باید آگاهی های لازم و مهارت های کافی را دارا باشند.
دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: به همین جهت کسانی که در کانون های  مساجد علاقه مند به بحث امر به معروف و نهی از منکر هستند برایشان دوره های آموزشی و توجیهی برگزار  می شود و ما تلاش می کنیم از ظرفیت مسجد برای این موضوع استفاده کنیم زیرا که مسجد اصلی ترین و مهم ترین پایگاه برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ستاد احیاء