مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است

احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خبر داد.

حجت الاسلام علی توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر به افرادی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهند تعرضی صورت گیرد، دستگاه قضائی تمام قد در مقابل معترضان خواهد ایستاد.

وی ادامه داد: اگر چهره های شاخص جامعه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر اهمیت می دادند شاهد برخی از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در جامعه نبودیم.

وی تصریح کرد: ترک این فرایض به معنای بروز یک نوع بی تفاوتی عمیق در افراد است که اگر دولتها و مدیران ادارات برای حفظ سلامت بدنه زیر مجموعه خود همت می کردند و رودربایستی ها و علاقه مندی به پست و جایگاه را کنار می گذاشته، قطعا وضعیت بهتری داشتیم.

این مسئول قضائی با اشاره بر لزوم احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد: حرمت آمران به معروف و ناهیان از منکر باید نگه داشته شود.

حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: مردم در برخی از تهدیدهای اجتماعی و مادی به یکدیگر تذکر می دهند اما در اموری که با اخلاق، حیثیت و امنیت روانی آنها سر و کار دارد دخالت نمی کند.

رئیس کل دادگستری استان از علامت دادن و چراغ دادن رانندگان در جاده در زمان حضور پلیس و احتمال جریمه به عنوان مثال یاد کرد و گفت: اما در پاره ای دیگر از امور اجتماعی، مذهبی و انسانی که با آن درگیر هستند ورود نکرده و با بی تفاوتی از کنار آن می گذرند.

منبع : خبرگزاری مهر