مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

شبکه ارشاد بسیج عملیاتی شد

شبکه ارشاد بسیج عملیاتی شد
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به منظور تغییر فضای عمومی، پایگاه‌های فعالیت‌های متنوع فرهنگی در نقاطی از سواحل مازندران برپا و فعال شده و در همین مدت کوتاه با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده است، چراکه مردم شاهد آرامش و امنیت بیشتر برای خانواده خود و تفریح و گردشگری سالم هستند.

به گزارش پایگاه خبری انصار حزب الله، سردار محمدرضا نقدی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: با تشکیل ساختار جدید بسیج به عنوان سازمان بسیج مستضعفین، همراه با مطالبه مردم و مسئولان از بسیج درباره امر به معروف و نهی از منکر، ضمن آسیب‌شناسی روش اجرایی در گذشته و استخراج نقاط ضعف آن، روش جدید امر به معروف و نهی از منکر تدوین، نهایی و اجرایی شده است.

وی با برشمردن نقاط ضعف روش قبلی و نیازهای امروز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: طرح نوین بسیج در امر به معروف و نهی از منکر با قابلیت تکرار توسط مردم آن است که بر اساس محبت و گفت‌وگو با اولویت اطرافیان و سپس افراد ناشناس و خارج از محل انجام می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین مساجد را پایه طرح ایجابی بسیج در امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر محله با احصاء منکرات رایج و معروفات مفقود مانده در محله خود و شناسایی زمینه‌ها، افراد مرتبط و روش‌های موثر اقدام می‌کند و اولویت اول بسیج در امر به معروف و نهی از منکر، حفظ نظام و ارزش‌هاست.

نقدی آثار روش ایجابی بسیج در امر به معروف و نهی از منکر را پایدار و ماندگار عنوان کرد و گفت: با ارائه انتقاداتی نسبت به این شیوه، ضمن بررسی بیشتر توانستیم طرح خود را تکمیل و حتی برای مکان‌های عمومی و گردشگری نیز اجرا کنیم. چون در فضایی که فساد و منکر غالب است امر به معروف و نهی از منکر اثری ندارد پس در قدم اول باید فضای عمومی این مکان‌ها را تغییر داد.

وی بر لزوم شناسایی نقاط مشخص عمومی و گردشگری در هر استان تاکید کرد و افزود: به منظور تغییر فضای عمومی، پایگاه‌های فعالیت‌های متنوع فرهنگی در نقاطی از سواحل مازندران برپا و فعال شده که در همین مدت کوتاه با استقبال چشمگیر مردمی مواجه شده است، چراکه مردم شاهد آرامش و امنیت بیشتر برای خانواده خود و تفریح و گردشگری سالم هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ضمن تاکید به مدیران دستگاه‌های مختلف برای برپایی و تقویت این پایگاه‌ها در سایر نقاط، تصریح کرد: در مقابله با افرادی که در انجام یک منکر پافشاری و حتی شبکه گسترده تشکیل داده‌اند، شبکه ارشاد بسیج در روش ایجابی امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شده است.

نقدی انتشار داستان‌های موفق روش ایجابی بسیج در امر به معروف و نهی از منکر برای اطلاع سایر مردم از طریق رسانه‌ها را مؤثر دانست و ادامه داد: اگر کسانی که با روش ایجابی بسیج امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند همچنان به کار خود ادامه دهند، ضمن اطلاع از مذمت و گناه بودن آن کار، گزارش آن توسط بسیج جهت برخورد قهری و اعمال حاکمیت به دستگاه‌های مسئول ارائه می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تخصصی در اقشار و اصناف مختلف به صورت ایجابی توسط بسیج اظهار کرد: ترویج و درج تصاویر ارزشی و ملی بر روی لوازم‌التحریر مصرفی کشور یکی از آثار این روش است و در آینده برای تولید لباس با طرح‌های مناسب اقدام می‌شود.

منبع: ایسنا