مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

روحانیون و علمای دینی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی دارند

روحانیون و علمای دینی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی دارند

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: روحانیون و علمای دینی نقش بسیار مهمی در احیا و اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری روز چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سرپل ذهاب که با حضور ائمه جماعت شیعه و سنی مساجد این شهرستان برگزار شد، افزود: حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است.
وی تاکید کرد: در شهرستان سرپل ذهاب که تنوع مذهب وجود دارد، احیای این امر واجب شرایط خاص خود را می طلبد بنابراین روحانیون شیعه و سنی باید اختلاف در عقاید را کنار گذاشته و در جهت اتحاد و یکپارچگی گام بردارند.
صفدری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و دیگر مراجع بزرگوار نسبت به مذهب اهل سنت، اظهار کرد: شیعه و سنی دارای مشترکات زیادی هستند که باید این اشتراکات را تقویت کرده و از اختلافات چشم پوشی کنند و در عمل ملتزم به وحدت باشند.
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان نیز در این جلسه گفت: این ستاد زمینه ترویج و توسعه پذیرش تذکر لسانی در سطح جامعه را باید فراهم کند چرا که در سطح جامعه هر کاری که باید انجام شود ابتدا باید مقدمات آن صورت گیرد.
سرهنگ پاسدار مسعود قنبری افزود: ماهیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر دولتی نیست بلکه ستادی است که به مردم وابسته و با پشتیبانی دستگاه های اجرایی فعالیت می کند و تا به امروز نیز عملکرد مثبتی از خود ارایه کرده است.
وی تصریح کرد: مهمترین اقدام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تذکر لسانی است و امسال سرپل ذهاب بعنوان شهرستان منتخب کشور در احیای این فریضه واجب معرفی شده که این اهمیت فعالیت های شهرستان را در این حوزه نشان می دهد.
قنبری یادآور شد: همه مردم باید خود را مکلف به اجرای تذکر لسانی بعنوان یک وظیفه همگانی و احیای امر به معروف و نهی از منکر بدانند و به عنوان یک فرهنگ آن را در سطح جامعه ترویج دهند.

منبع : خبرگزاری ایرنا