مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر، ویژگی نظام اسلامی

امر به معروف و نهی از منکر، ویژگی نظام اسلامی

حضرت امام خمینی(ره) یکی از ویژگی های نظام اسلامی را اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانسته و افزودند: کشوری که ادعا می‏کند جمهوری اسلامی است؛ باید همه افرادش آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

اگر ما اسلام را می‏خواهیم و اگر قرآن کریم را می‏خواهیم که در این مملکت و ان شاء اللَّه در ممالک دیگر پیاده بشود و می‏خواهیم که یک حکومت اسلامی داشته باشیم، باید همه توصیه به حق بکنیم و سفارش به حق بکنیم و در همه اطراف کشور، آنهایی که در کمیته‏ها هستند، آنهایی که در بسیج هستند، آنهایی که در دادگاه ها هستند و سپاه پاسداران، شهربانی ها و همه با هم سفارش به حق بکنند.
اگر اعوجاجی خدای نخواسته در یکی پیدا بشود یا نفوذی کرده باشد، بعض افراد منحرف و چپ یا چپنمای نوکر راست، باید سفارش کنند و نگذارند بر خلاف حق، کسی عمل کند.
وقتی یک کشوری ادعا می‏کند که جمهوری اسلامی است و می‏خواهد جمهوری اسلامی را متحقق کند، این کشور باید همه افرادش آمر به معروف و ناهی از منکر باشند. اعوجاج ها را خودشان رفع بکنند. اگر در یک کمیته‏ای خلاف واقع می‏شود، خود افراد کمیته و خود مردم آن اعوجاج را سفارش بکنند که رفع بشود.
سفارش به حق و صبر، و سفارش به صبر. در مشکلات صبر بکنند و سفارش به صبر کنند و در همه قشرهای متصدی کار، سفارش به حق بکنند.
نگذارند که بعض افراد در هر ارگانی که هستند، در هر جایی که هستند، خود ملت نگذارند که بعض افرادی که نفوذ کرده است در همه ارگان ها، اینها خلافی بکنند، خلاف شرعی بکنند، خلاف عرفی بکنند و آنها را امر به معروف کنند و از منکرات نهی کنند تا به سفارش حق تعالی که فرموده است «همه مردم در خسران‏اند مگر مومنین که عمل صالح می‏کنند و سفارش به حق می‏کنند و سفارش به صبر» (عمل شود).
ما همه امروز وظیفه داریم. امر به معروف و نهی منکر بر همه مسلمین واجب است. جلوگیری از منکرات بر همه مسلمین واجب است. سفارش به حق که امر به معروف است و نهی از منکر است بر همه مسلمین واجب است.
شما و ما موظفیم که هم در تمام اموری که مربوط به دستگاه های اجرایی است، امر به معروف کنیم و اگر اشخاصی پیدا می‏شوند که خلاف می‏کنند، معرفی کنیم به مقاماتی که برای جلوگیری مهیا هستند و مشکلات را هم تحمل کنیم؛ مشکلاتی که امروز برای ایران هست و برای مملکت جنگزده هست، این مشکلات باید صبر بشود تا اینکه رفع بشود.
* از بیانات امام خمینی(ره) در جمع دانشجویان در یازدهم دی سال۱۳۵۹

منبع : قطره