مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

از مبانی مطبوعات در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر است

از مبانی مطبوعات در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه رسانه برای این شکل گرفته است که آگاهی‌بخش باشد، گفت: از مبانی مطبوعات در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر است.

سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: شروع حرکت مناظره نیاز به تقدیر دارد امیدواریم که دستاورد مناسبی نیز برای کشور داشته باشد.

خبرگزاری فارس: سیدنظام‌الدین موسوی: از مبانی مطبوعات در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر است

وی با بیان اینکه در حوزه کارکردها و کارهای ویژه مطالبی بیان شد اظهار داشت: آسیب‌شناسی نقطه مهمی است که در مورد آن بحث می‌شود.

موسوی ادامه داد: روزنامه و حزب با نگاه امروزی از پدیده مدرنیته شکل گرفته است و این امر بدان معنی نیست که هر چیزی که از دل مدرنیته بیرون آید امر مذمومی است.

وی با اعلام اینکه مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند کارکرد مثبت و منفی داشته باشند یادآور شد: در دستاورد دنیای جدید اگر بخواهیم ساده نگاه کنیم در حوزه فرهنگ یک صندوق رأی و یک رسانه وجود دارد و این دو برای این شکل گرفته‌اند که اندیشه‌های مختلف در کنار هم قرار گیرند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اعلام اینکه صندوق رأی موجب می‌شود تا مردم در کنار آرامش نظر خود را اعلام کنند گفت: رسانه نیز شکل گرفته تا آگاهی‌بخش باشد.

مدیرعامل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ابراز داشت: این امر باید بومی شود کما اینکه مردم‌سالاری دینی بومی شده است.

موسوی با بیان اینکه مبانی مطبوعات در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر است ادامه داد: از زمان مشروطه حرکت رسانه‌ای در کشور آغاز شده است به طوری که شیخ فضل‌الله نوری رسانه داشته است.

وی متذکر شد: اما آفت آنجاست که با همان نگاه مذموم که در غرب وجود دارد حتی فراتر از آن رسانه را تعریف کنیم.

به گفته وی در چارچوب قانون و چارچوب باورهای مردم است که می‌شود رسانه داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در دوم خرداد ماه که در سال ۷۶ حرکت غیراخلاقی موجب بحث‌های سیاسی شد و باورهای دینی مردم را زیر سؤال برد و در اینجا رسانه‌هایی مربوط به روزنامه‌های زنجیره‌ای شکل گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: برخی روزنامه‌ها تبدیل به پایگاه دشمن شده‌اند و هم اکنون بعد از گذشته ۶-۷ سال می‌فهمیم که BBC و رادیو فردا از گردانندگان آنها کمک می‌گیرند.

منبع : فارس نیوز