مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

استفاده از تشکل‌های مردمی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

استفاده از تشکل‌های مردمی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر کشور گفت: تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه استان‌ها و شهر‌های بزرگ برای احیای بهتر این فریضه الهی تشکیل می‌شوند.

مصطفی متولیان، معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: تشکیل و راه‌اندازی تشکل‌های مردمی امر به معروف، که نهادهای مردمی غیر دولتی هستند از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد است که در مساجد، هیئت‌های مذهبی و اصناف فعالیت خواهند کرد و مهم‌ترین وظیفه این تشکل‌های مردمی، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر برای احیای بهتر این فریضه الهی است.

این مقام مسئول نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف در بین مردم را فراتر از بحث دولتی و حکومتی عنوان کرد و بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که تذکر لسانی وظیفه همگانی است باید توجه داشت که این امر یک وظیفه عمومی بوده و باید این فریضه را به وسیله تبلیغ به فرهنگی فراگیر و عمومی در جامعه تبدیل کرد.

متولیان راه‌اندازی تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه استان‌ها و شهر‌های بزرگ را از اولویت‌های پیش‌روی این معاونت بیان کرد و گفت: تشکیل این نهاد مردمی راه احیای این فریضه را هموار خواهد کرد.

وی هدف از تشکیل این شوراها را تذکر لسانی عنوان کرد و افزود: این شوراها برای تربیت، آموزش و راه‌اندازی گروه‌هایی که در محدوده مساجد و هیئات مذهبی خودشان می‌توانند به کار تذکر لسانی بپردازند و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

متولیان اشاره کرد: تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف روز به روز در حال گسترش است و طبق برنامه‌ریزی سعی شده است در همه نهادها و ارگان‌های خصوصی تشکل‌های مردمی به صورت خودجوش این دو فریضه را هر چه بیشتر به عرصه عمل برسانند.

معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: تاکنون تلاش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در راستای ترغیب معتمدین و متدینین در هر نهاد برای تذکر لسانی به صورت سازمان یافته و آموزش دیده انجام شده است و امیدواریم با تشکیل تشکل‌های مردمی بتوانیم افراد بیشتری را به این طرح جذب کنیم.

وی افزود: سازماندهی تشکل‌های مردمی و گروه‌های چند نفره تذکر لسانی در اجرای این فریضه الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تکرار این فریضه از سوی افراد متدین و معتمد اثرگذاری بیشتری دارد.

منبع : خبرگزاری بین المللی قرآن