مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف، کارآمدترین دکترین نظارتی اسلام

امر به معروف، کارآمدترین دکترین نظارتی اسلام

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف استان سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دکترین نظارتی مکتب اسلام است و علی‌رغم همه مکاتب در حال فعالیت است.

محمدرضا سوقندی، معاون فرهنگی ستاد امر به معروف استان سمنان ۳۱ مردادماه در مراسم اختتامیه «همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‏پذیری» در سالن اجتماعات فرهنگسرای کومش سمنان با بیان اینکه در نظامات مختلف سیاسی و دولت‌های ملی و فراملی و حکومت‌ها، اصول و نظامات نظارتی در متن قوانین و مقررات دیده می‌شود و ساختار متناسب سازمانی شکل می‌گیرد افزود: در مکتب حیات‌بخش اسلام و نظامات حکومت اسلامی دکترین نظارت اجتماعی و افکار عمومی که روز به روز اهمیت آن به عنوان سرمایه اجتماعی مبرهن می‌شود و با ساختار خاصی پیش‌بینی شده است و در متون دینی، قرآن، سنت و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تبیین شده است و به عنوان دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر که کارآمدترین، مؤثرترین و پیشرفته‌ترین دکترین است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم، در علم و اجتماع پایه‌های خویش را بر تعقل و سرمایه‌های اجتماعی بنیان نهاده است.

سوقندی افزود: رویکرد مردم‌مدار و مخاطب محور در تذکر لسانی ظرفیت‌هایی را به وجود آورده و به فرهنگ عمومی تبدیل شده است، تا جایی که همه شهروندان در این فریضه می‌توانند وارد شوند.

وی از جمله راهکارهایی موضوع امر به معروف را توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و توجه خاص به جایگاه علوم انسانی، توجه خاص در نظام آموزشی و پژوهشی با حمایت از پایان‌نامه‌ها در دوره تحصیلات تکمیلی، حمایت از تولید نشر و آثار و فضای مجازی اعلام کرد.

منبع : خبرگزاری بین المللی قرآن