مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

پایانِ بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف

پایانِ بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف

ماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: راه حل ‌بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مراجعه به کلام خدا و بهره‌گیری از نظرات ائمه (ع) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله اسد الله  فقیه ایمانی در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس اظهار داشت: در ابتدای انقلاب جو بی‌تفاوتی نسبت به امربه معروف و نهی از منکر شکسته شد و مردم در مقابل نمادهای اسلامی احساس مسئولیت کردند اما آرام آرام دوباره همان فضای ‌بی‌تفاوتی و بدون عکس‌العمل بودن در جامعه رشد کرد.

رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان فارس ادامه داد: بنا بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه عمومی تذکر لسانی باید فراگیر شود و گروهی نیز برای برخورد جدی‌تر با ائمه کفر مراحل بالاتر نهی از منکر را بر عهده گیرند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ اسلام همواره مورد بی‌مهری اصحاب زر و زور بوده است و صاحبان زر و زور می‌دانستند که احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر برای آنان محدودیت ایجاد می‌کند و از این رو آن را خوش نمی‌داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان داشت: بی‌تفاوتی به مسئله امر به معروف پس از قتل عثمان‌بن عفان آغاز شد.

آیت الله ایمانی افزود: آنان که در راس جریان بی‌تفاوتی نسبت به فریضتین بودند چنین القا کردند که بر اساس فرمان رسول‌الله (ص) باید از فتنه فاصله گرفت و به خاطر اینکه در قضیه کشته شدن عثمان فتنه رخ داده نباید در طرفین موضوع وارد شویم. آنها می ‌گفتند که علی و عثمان هر دو را به خدا واگذار کنید و این تفکر «به خدا واگذار کردن» از همین جا آرام آرام در جامعه طرفدارانی پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: این تفکر آنقدر رشد کرد که ایمان بدون عمل صالح در نظر برخی کفایت می‌کرد و بیان می‌کردند از درون مردم خداوند خبر دارد و راجع به هیچ رفتار گناه‌آلودی نمی‌توان قضاوت کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از آنجا که پیروان این شیوه تفکر انحرافی امت اسلامی را به انزوا و بی‌تفاوتی می‌خواندند حکومت‌ها از آنان استقبال می‌کردند.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات دبیر پیشین ستاد احیای امر به معروف و نهی را منکر استان فارس حجت‌الاسلام خوشنویس تقدیر و سرهنگ گرامی به عنوان دبیر جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی را منکر استان فارس معرفی شد.

منبع : خبرگزاری مهر