مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بسیج اصلی ترین متولی کار فرهنگی در امر به معروف

بسیج اصلی ترین متولی کار فرهنگی در امر به معروف

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج اصلی ترین متولی کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر را نباید با روش‌های قهر‌آمیز اجرا کرد چرا که اصل امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های سلبی نبوده و قطعا ایجابی است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از شیوه‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجابی است عنوان کرد: باید روش‌هایی در این حوزه رواج یابد که همه مردم و اقشار در امر به معروف و نهی از منکر دخیل باشند که بسیج در این خصوص گام‌های موثری را برداشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از محیط‌های نزدیکتر به خود و آشنایان آغاز کرد چرا که یکی از وجوه امر به معروف و نهی از منکر احتمال تأثیرگذار بودن آن است و باید در این زمینه برافرادی این فریضه انجام شود که تأثیرگذاری آن نیز برایمان مشخص باشد.

سردار نقدی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مساجد خاطر نشان کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اولویت‌بندی معروفات و منکرات در سطح مساجد کمک زیادی به ترویج این فریضه می‌کند.

وی شناسایی عاملان به معروف، معروفات و همچنین منکرات را از دیگر مباحث با اهمیت در این عرصه ذکر و خاطر نشان کرد: قطعا امر به معروف و نهی از منکر که بخشی از این فرهنگی است زمان‌بر بوده و باید با صبر و حوصله نتایج آن را پیگیری کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: امروز در حوزه سیاسی و فرهنگی نتایجی از کار فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کشف شده که همه آنها ماه‌حصل گفت‌وگو و تبیین مسایل در امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار نقدی تاکید کرد: کلیدی‌ترین مسئله در امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های ناهنجار تغییر فضای آن به واسطه مسائل فرهنگی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج برنامه ویژه فرهنگی بسیج برای اماکن عمومی و گردشگری و تفریحی در هر شهر را یادآور شده و بیان کرد: در نقاط مختلف کشور این طرح اجرا می شود که هم اکنون در ۴۰ نقطه از سواحل دریای خزر پایگاه های فرهنگی بسیج فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: اگر در مرحله نخست کار امر به معروف و نهی از منکر با مسائل فرهنگی پیش نرود این وظیفه مراجع انتظامی است که کار خود را در این خصوص پیگیری کنند و بسیج تنها کار فرهنگی را در این حوزه دنبال می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با دعوت از همه نهادها و مسئولان برای فرهنگ سازی تبیین و تشویق در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: هر جایی که امر به معروف و نهی از منکر را درک کرده‌اند نتایج مؤثر آن را امروز چیده‌اند و تحول در آن حوزه‌ها نیز قابل مشاهده است البته آمران به معروف نیز از اهمیت خاصی در این حوزه برخوردار هستند.

وی تأکید کرد: باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به مرحله‌ای برسیم تا همه آحاد جامعه نتایج آن را لمس کرده و امر به معروف در جامعه گسترش یابد.

سردار نقدی در خاتمه بر اهمیت دادن به معروفات متروک نیز تاکید کرد

منبع : خبرگزاری شبستان