مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی: وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی: وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی فرمودند: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی کشور به طوری جدی مورد توجه قرار گرفته ولی متاسفانه تا به امروز درست به این ماده قانونی عمل نشده است.به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در درس تفسیر آیات سوره مبارکه اعراف در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد به اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اشاره کرده و اظهار داشتند: طبق آموزه‌های دین مبین اسلام، ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب فساد جامعه و مسلط شدن افراد شرور بر مردم می‌شود.

ایشان با اشاره به شرایط امر به معروف افزودند: شناخت معروف و منکر، احتمال تاثیر و ایمنی از ضرر، سه شرط مهم در امر به معروف و نهی از منکر است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه دادند: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام به دو صورت زبانی و عملی است که مرحله اول آن عمومی و وظیفه همگانی است ولی مرحله عملی و برخورد فیزیکی فقط به عهده حکومت و ماموران دولتی است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: باید برای بهتر شدن اوضاع فرهنگی و مذهبی کشور وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود تا با امکانات و برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر به این امر مهم در سلامت جامعه رسیدگی شود.

معظم‌له افزودند: اگر در امر به معروف و نهی از منکر از طریق روانشناسی و شیوه‌های مناسب بیان و برخورد وارد شوید هرگز اختلاف، دعوا و برخورد شدید بروز نمی‌کند.

ایشان گفتند: اگر امروز دنیای غرب مسئله «امر به معروف و نهی از منکر» را دخالت در زندگی خصوصی مردم عنوان می‌کند به این دلیل است که هنوز به جامعیت قرآن و اسلام پی نبرده و این مسئله مهم را نفهمیده‌اند که مسئله امر به معروف و نهی از منکر بر اساس زندگی جمعی بشر طراحی شده است.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزودند: از آنجایی که زندگی افراد یک جامعه امروز به هم پیوسته و سرنوشت مردم به هم پیوند خورده است انجام این مهم موجب سلامتی و نشاط جامعه و رشد و تعالی آن می‌شود.

معظم‌له در پایان بیان داشتند: همان طور که در مسائل مادی جامعه، افراد حق اعتراض و تذکر دارند در مسائل معنوی نیز حق اعتراضو تذکر یا همان امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.