مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

حضرت آیت الله سبحانی:امر به معروف و نهی از منکر در خدمت آزادی است نه جدای از آن

حضرت آیت الله سبحانی:امر به معروف و نهی از منکر در خدمت آزادی است نه جدای از آن

آیت الله العظمی سبحانی فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر در خدمت آزادی است نه اینکه جدای از آن، بلکه اجرای آن، امنیت را در جامعه به همراه دارد .به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در سلسه مباحث تفسیری قرآن در جمع  طلاب غیر ایرانی مدرسه حجتیه، گفتند: آزادی به معنای این نیست که انسان هر چه بخواهد انجام دهد و توجهی به قوانین نداشته باشد، این وحشی گری است نه آزادی.

ایشان به بیان فرق بین آزادی در غرب و اسلام پرداخته و گفتند: آزادی در غرب تا زمانی هست که مزاحم دیگران نباشد، ولی نظر اسلام این است که علاوه بر اینکه از دیگران آزادی را سلب نکند به سعادت خود نیز ضرر نرساند.

این مرجع تقلید مراتب امر به معروف و نهی از منکر را برشمرده و گفتند: همه موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این امر دارای مراتب قلبی، لسانی و عملی است و اختصاص به جمعیت خاصی ندارد.

آیت الله العظمی سبحانی تصریح کردند: ماموریت اجرای امر به معروف و نهی از منکر به عهده کسانی است که اجرای احکام اسلام بر عهده آنهاست و قدرت اجرای احکام را دارند نه  افرادی که توانایی اجرای احکام را ندارند.

این مرجع تقلید به گسترش دایره امر به معروف و نهی از منکر در سراسر دنیا اشاره کرد و گفتند: جهان مانند یک دهکده است که به وسیله اینترنت به هم وصل است، لذا اسلام می تواند این فریضه را به وسیله اینترنت به سراسر جهان گسترش دهد.

ایشان افزودند: اگر غرب بی حیایی را در دنیا  گسترش دهد همه متضرر خواهند شد و به سعادت واقعی نمی رسند و لذا باید جلوی بی حیایی را گرفت.