مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

احیای امر به معروف(سخنان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی)

احیای امر به معروف(سخنان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی)

احیای امر به معروف؛ پیام جاودان نهضت عاشورا

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید با اشاره به مطلب فوق اظهار داشتند:شیعه اگر بخواهد راه سید الشهدا (علیه السلام) که همان راه خداوند متعال است را برود، باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام خاصی داشته باشد .

ایشان همچنین تصریح کردند: متاسفانه امروزه آن طور که باید و شاید این اصل در جامعه مورد توجه نیست، حال آن که اهل بیت (علیه السلام) به امر به معروف و نهی از منکر عنایت ویژه‌ای داشته و همواره بر اجرای آن تاکید می کرده اند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فرمایشی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مورد اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تاکید کردند: باید با اهتمام به این اصل مهم، جلوی ارتکاب گناهان و اختلاط زن و مرد گرفته شود.

ایشان با اشاره به لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در بین همه افراد جامعه، ابراز داشتند: ما باید کاری کنیم که چهره واقعی اسلام و نظام اسلامی را با اجرای این اصل به دنیا نشان دهیم.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر لزوم شناخت نهضت عاشورای امام حسین (علیه السلام) و عمل به پیام های آن گفتند: نهضت ابا عبدالله‌الحسین‌ (علیه السلام) حرکتی است که نظیر آن  در تاریخ سابقه ندارد؛ به طوری که این نهضت حاوی والاترین درس های آزادگی و بصیرت برای همه ملت های جهان است.

ایشان با بیان این که شجاعت و فداکاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش برای همه ما درس آموز است، افزودند: روز عاشورا آن حضرت با ایمان و استقامت بی نظیری به استقبال آن مصایب جانکاه رفتند، در آن روزمصیبت هایی بر حضرت وارد شد که کمترینش اگر بر کسی وارد می شد تاب و تحمل نمی آورد.

ایشان همچنین گفتند: امام حسین (علیه السلام) در قیام عاشورا از اهداف نهضت همه انبیا دفاع کردند و برای حراست از مکتب اسلام و حفظ شریعت محمدی که در آن زمان در معرض فنا بود، قیام نمودند.

ایشان با اشاره به این که وجود بصیرت و ولایت اهل بیت‌(علیه السلام)، ویژگی انسان مومن است، بر لزوم ارتقای هرچه بیشتر بصیرت دینی در جامعه تاکید کردند.