مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است

همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است

امروزه قبح روزه خواری در جامعه شکسته شده و حل این معضل اجتماعی و فرهنگی مستلزم اجرایی و همگانی کردن سنت امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم می باشد.

سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار شمانیوز بیان داشت: امروزه فضای معنوی در جامعه کمتر شده است به گونه ای که مشاهده می کنیم تظاهر به گناه و روزه خواری به امری شایع مبدل گشته و متاسفانه قبح روزه خواری در جامعه شکسته شده است.
وی در ادامه افزود حل این مساله نیاز به تدبیر عمومی دارد و اگر نتوان ساز و کار امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه همگانی کرد این معضل اجتماعی نیز حل نخواهد شد.
وی به لزوم عمل به دستورات دینی اشاره کرد و گفت: نمازگزاران در جامعه باید خود را به اجرایی کردن سنت امر به معروف و نهی از منکر ملزم بدانند و در این راه سازمان ها و وزارتخانه هایی چون صدا و سیما و وزارت ارشاد با تهیه برنامه های هنری و فرهنگی نقشی اساسی و چشمگیر ایفا می کنند.
وی بر تهیه برنامه هایی که ماهیت معارفی دارند تاکید کرد و افزود:هر ساله شاهد پخش سریال ها و برنامه های مناسبتی ماه مبارک رمضان می باشیم و بهتر است صدا و سیما در تهیه برنامه های مناسبتی دقت بیشتری داشته باشد تا پیام این ماه که تقوا و امر به معروف می باشد به درستی به مردم منتقل شود.
وی در ادامه از اجرایی شدن طرحی در این رابطه در کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت امیدواریم در مجلس نهم موضوع فراموش شده امر به معروف با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی در پایان از اقدام خانم شمس که روز یکشنبه ۲۳ تیر ماه در پی امر به معروف و نهی از منکر یک زن بدحجاب مورد حمله قرار گرفته بود، قدردانی به عمل آورد و گفت انشالله این خانم در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس که احتمالا سه شنبه هفته جاری است، حضور می یابد تا قدردانی از این حرکت شایسته به عمل آید.

 منبع : شما نیوز