مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر از عوامل اجتماعی موثر در بحث عفاف و حجاب است

امر به معروف و نهی از منکر از عوامل اجتماعی موثر در بحث عفاف و حجاب است

امام جمعه کوچصفهان گفت: فریضه الهی و عاشورایی امر به معروف و نهی از منکر از عوامل اجتماعی موثر در بحث عفاف و حجاب است.

عباس طلوع ثبوتی شامگاه سه شنبه در نشست گفتمان ” عفاف و حجاب ” در این شهر افزود: حجاب به عنوان یک خواسته فطری است که  محدود به اسلام نیست، خالق بشر که بر تمای اسرار و رموز آفرینش عالم است زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان ها به ویژه زن را در عفاف و حجاب دانسته است.

وی تصریح کرد: مسئله حجاب که یک دستور دینی است با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

 امام جمعه کوچصفهان گفت: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است بلکه باعث حفظ ارزش های انسانی، جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی، آرامش و پایداری نهاد مقدس خانواده و استیفای نیروی کار در سطح جامعه است.

وی افزود: مقوله بی حجابی امروز به یک معضل کاملا مشهود در جامعه درآمده است معضلی که فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی کند در واقع آسیب ‌هایی که از بی‌حجابی ناشی می ‌شود، تمام اعضای جامعه را در بر می‌گیرد.

طلوع ثبوتی با اعلام اینکه حجاب و پوشش اسلامی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه است، اظهارداشت: این مهم منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها، شرایط روانی و زمینه ساز پویایی و کمال انسانی فرد و جامعه  قلمداد می شود.

وی یادآورشد: حفظ حجاب نه تنها باعث ایجاد امنیت اجتماعی فراگیر می شود بلکه برای مبارزه با تهاجم فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه کوچصفهان تصریح کرد: رعایت حجاب و پوشش اسلامی نه تنها مانع حضور زنان در صحنه های سیاسی و اجتماعی نیست بلکه بر عکس، تشریع حکم حجاب از سوی شارع مقدس در حقیقت مجوز حضور زنان در صحنه های اجتماعی به حساب می آید.

منبع : خبرگزاری مهر