مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امر به معروف و نهی از منکر آسیب های اجتماعی جامعه را کاهش می دهد

امر به معروف و نهی از منکر آسیب های اجتماعی جامعه را کاهش می دهد

امام جمعه آذرشهر گفت‌ : ترویج و توسعه فرهنگ فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر آسیب های اجتماعی و اخلاقی را در جامعه کاهش و سلامتی روحی و روانی را در آن حاکم می کند .

حجت الاسلام میر علی اکبر قره سیدی در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذرشهر افزود : سازوکار اصلی این اصل از فروع دین مسلمانان یاد آوری و تذکر زبانی است که آن هم باید بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی صورت گیرد. وی خاطر نشان کرد : از آنجائی که فطرت و سرشت همه انسانها از جانب خدای متعال پاک نهاده شده است به کارهای معروف و الهی علاقه ذاتی و درونی دارند و امر به معروف نهی از منکر همه اگر به شکل صحیح انجام شود در آنها کم و یا زیاد موثر خواهد بود . امام جمعه آذرشهر با اشاره به رشد روزافزون تجهیزات مختلف ارتباطی و در دسترس قرار خیلی از امکانات لازم ترویج بیش از پیش فرهنگ امر به معروفات و پرهیز از منکرات را از ضروت های مهم جامعه امروزی دانست و اظهار کرد : جلسات معارف دین و اجتماعی ، منابر و مساجد در ماه رمضان برای این موضوع فرصت مناسب و مغتنمی است . قره سیدی ادامه داد : نقش علمای دینی و مبلغان اسلامی و بزرگان جامعه خصوصا خانواده ها و پدران و مادران به فرزندان خود در جهت ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار تعیین کننده و نتیجه بخش است . امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذرشهر افزود : هر فرد مسلمانی همانند نماز و روزه و … در قبال اصل فروع دین امر به معرف و نهی از منکر مسئولیت دارد و تا آنجا که امکان دارد و بتواند
تاثیر گذار باشد باید انجام وظیفه کند . در این جلسه فرماندار‌ آذرشهر هم گفت : ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جامعه انسانی را به سوی سعادت ، اعتماد به همدیگر و آرامش روحی و روانی و آسایش خاطر اجتماعی هدایت می کند .

منبع : روزنامه رسالت