مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ضرورت تبیین امر به معروف و نهی از منکر از سوی خواص

ضرورت تبیین امر به معروف و نهی از منکر از سوی خواص

بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه به‌واسطه کم‌توجهی تعدادی از خواص نسبت به اهمیت نقش خود ‌در تبیین و گسترش امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کرمان، احمد سعیدی،‌‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان روز یکشنبه، ۳۰ تیرماه در ‌نشست کمیسیون فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر استان ‌با اشاره به اثر‌گذاری حضور و کلام خواص و مؤثران جامعه در گسترش این فریضه گفت: بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه به‌واسطه این است که تعدادی از خواص نقش خود را در تبیین و گسترش این فریضه مهم جدی نگرفته‌اند و به دلایل گوناگون نسبت به آن توجه کمتری دارند.

وی افزود: خواص و مؤثران باید بیشتر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نقش‌آفرینی کنند، زمانی آنها به هر دلیل کمتر در این میدان گسترده ورود پیدا می‌کنند، نتیجه مناسب و مورد نظر حاصل نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در این زمینه باید ادبیات ‌و راهکارهای مناسب را در هر زمینه بیابیم و به جامعه منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان و فضای معنوی که در این ماه به‌وجود می‌آید، فرصت بسیار مغتنمی است تا با استفاده از ظرفیت‌های عظیم این ماه شرایط ایجاد تفکرات دینی ـ اعتقادی را بیش از پیش ‌میان جوانان و جامعه تسری دهیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: نقش صدا و سیما، وعاظ و مؤثران در این میان نقش اثرگذاری است، زیرا با توجه به نقش‌پذیری طیف‌های مختلفی از جامعه ‌هر کدام می‌توانند در اهمیت گسترش و آموزش احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مؤثر واقع شوند.

منبع : خبرگزاری بین المللی قرآن