مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

ویژگی برترین ‌بودن مسلمانان، به امر به معروف و نهی از منکر است

ویژگی برترین ‌بودن مسلمانان، به امر به معروف و نهی از منکر است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام، ویژگی برترین بودن مسلمانان در عالم هستی را به امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام محرم‌علی فراشی در جمع مربیان طرح تذکر لسانی ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، فیوضات این ماه را برشمرد و اظهار کرد: عبادت در این ماه از ثواب بیشتری برخوردار است و ارتباط بنده و خالق نیز بیشتر می‌شود.

وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را از ضرورت‌های جامعه دانست که با وجود آن ارزش‌ها بر جامعه حاکم شده و غیر ارزش‌ها از جامعه رخت برمی‌بندند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به جایگاه این دو فریضه الهی، گفت: همین بس که در قرآن و آیات و روایات به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده و قرآن نیز بهترین تعریف را در خصوص این فریضتین دارد.

وی مهم‌ترین ویژگی مسلمانان را امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: خداوند مسلمانان را بهترین معرفی کرده است در صورتی که این دو فریضه الهی را به عنوان یک تکلیف ادا نکنیم دیگر بهترین نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام فراشی در روایات افرادی که در بین انسان‌ها زندگی می‌کنند و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند به مرده‌ای در بین زندگان تشبیه شده‌اند و همین امر نشان از جایگاه والای این دو فریضه الهی دارد.

وی تصریح کرد: هر کجا دستورات دین و آموزه‌های اسلامی حاکم باشد مشکلات کم بوده و جاهایی که دستورات الهی عملیاتی می‌شود مردم در آسایش و امنیت بیشتری هستند و آسیب‌هایی وجود نخواهد داشت.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: دادن هدیه برای تکریم فرد انجام می‌شود و امر به معروف و نهی از منکر هم هدیه‌ای والاست که با این عمل جایگاه انسانی افراد تکریم می‌شود.

وی در ادامه بخشی از مشکلات موجود جامعه را مربوط به مسئولان و بخشی به مردم دانست و گفت: تعامل مردم و مسئولان و ترویج و گسترش ارزش‌های دین مبین اسلام مانع ایجاد مشکلات و غلبه فرهنگ منحط غرب خواهد شد.

حجت‌الاسلام فراشی در پایان مقابله همه جانبه با ترویج فرهنگ‌های غلط در جامعه را مستلزم ترویج امر به معروف و نهی از منکر و کارهای فرهنگی موثر دانست و با تشبیه اثرگذاری اقدامات فرهنگی موثر به نم‌نم باران، گفت: کار فرهنگی باید به مثابه نم‌نم باران باشد تا به صورت عمقی اثر بگذارد و در شرایط کنونی این مهم بهترین کار است.

خبرگزاری فارس: ویژگی برترین ‌بودن مسلمانان، به امر به معروف و نهی از منکر است