مدت زمان باقی مانده از بروزرسانی و تکمیل شدن کامل وب سایت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

امام جمعه مشهد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است

امام جمعه مشهد: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است

امام جمعه مشهد بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.
آیت الله علم الهدی امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است و همه باید در اجرای این فریضه الهی مشارکت کنند .

وی با تبریک آغاز ماه مهمانی خدا به زائران و مجاوران رضوی افزود : عشق است که انسان را از غفلت بیدار می کند و به یادمان می آورد که در خانه ی خدا فقط بنده و عبد هستیم  .
امام جمعه مشهد با یادآوری واقعه مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی گفت: دشمن پرده دین را حجاب می دید و می دانست اگر پرده دین پاره شود ، اسلام برخواهد افتاد اما در آن برهه تاریخی از زمان،  مردان و زنان ما ، با هوشیاری مقابل کشف حجاب در دوران حکومت رضاخان ایستادند و مشهدی ها نخستین قربانی ماجرای کشف حجاب شدند.
مردم مومن و روزه‌دار مشهد نیز ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب را از مقابل باب‌الجواد(ع) حرم مطهر ثامن ‌الحجج؛ علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تا چهارراه شهدای مشهد برپا کردند.
حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و نمازگزاران در این راهپیمایی  چشم‌گیر بود.
بانوان مشهدی همزمان با هفتاد و هشتمین سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد مشهد و کشتار خونین آن روز، در روز ملی حجاب و عفاف همدوش مردان در این راهپیمایی حضور یافتند  تا ثابت کنند حجاب نه محدویت که مصونیت است.
نمازگزاران روزه‌دار در این راهپیمایی با سردادن شعارهای «جانم فدای رهبر؛ چادر حجاب برتر» و «خامنه‌ای رهبر است، حجاب ما سنگر است» بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کردند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین با «شعارهای عفاف ما نشانه دین ما است محصول انقلاب خونین ما است»،‌ «ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است» یاد و خاطره۱۵۰ بانوی شهیده واقعه کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهرشاد مشهد را گرامی داشتند.

منبع : واحد مرکزی خبر